سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم 100 نیاز امروز جامعه شهری ا‌ست

نقطه قوت جشنواره فیلم 100 این است كه پای خیلی از جوان‌ها به دنیای فیلم‌سازی باز شده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد كارت، مستندساز، سینمای كوتاه را دارای جایگاه مستقل دانست و در این رابطه گفت: روند رو به رشدی در این چند سال اخیر در تولید فیلم‌های كوتاه و افزایش فیلم‌سازان تجربی داشته‌ایم ولی باید گفت همچنان از نبود یك سینمای مستقل كه بتواند مكانی برای گردهمایی مخاطبان و فیلم‌سازان باشد، رنج می‌بریم.
 
وی ادامه داد: در كشور ما فیلم كوتاه فقط محدود به برگزاری چند جشنواره شده است و در این زمینه چون از نظر اقتصادی خیلی در شرایط مطلوبی نیستیم، فیلم‌سازان خیلی در این فضا نمی مانند و بعد از مدتی به سراغ ساخت فیلم بلند می‌روند.
 
كارگردان مستند «آوانتاژ»، حضور اسپانسر در ساخت فیلم‌های كوتاه را یكی از راه‌های ابقای این فیلم‌سازی دانست و گفت: جشنواره علاوه بر نمایش آثار فیلم‌سازان باید سعی كند تا با مهیا كردن حضور شركت‌های فروش فیلم در ایام جشنواره باعث شود تا این حلقه مفقوده میان فیلم‌ساز و پخش كننده فراهم شود تا اقتصاد این حوزه رونق بگیرد.  
 
كارت تصریح كرد: رسیدن به این مرحله سخت است و نیاز به كار تیمی و حضور بازاریابان با استعداد كه هم در اقتصاد و هم در زمینه سینما حرفی برای گفتن دارند را می طلبد.  
 
كارگردان مستند «خون مردگی» فیلم‌هایی در مدیوم 100 ثانیه را نیاز امروز جامعه شهری خواند و اظهار داشت: نقطه قوت این جشنواره این است كه شرایط كاری آسان‌تری را برای فیلمسازان فراهم كرده و می بینیم كه به واسطه این جشنواره پای خیلی از جوان‌ها به دنیای فیلم سازی باز شده است.
 
كارت برگزاری جشنواره را یك كار سالانه دانست كه نیاز به استمرار دارد و در این خصوص عنوان كرد: در ایران جشنواره‌های مهمی مثل فیلم كوتاه تهران و سینما حقیقت و فیلم 100 داریم كه در طول سال فعالیت می‌كنند، حمایت می كنند و آثار خود را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. اما بی شمار جشنواره‌هایی هم هستند كه فقط برای ارائه بیلان كار و از جنبۀ نمایشی در صحنه حضور دارند كه این موضوع موفقیت آن‌ها را تضمین نمی كند.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.