سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شناسایی 56 واحد عرضه مصالح غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد همدان گفت: 56 واحد عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی به بیان وضعیت کیفی مواد و مصالح ساختمانی این استان پرداخت و اظهار کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته از 228 واحد موجود در این استان 56 واحد فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد است.

وی افزود: یک واحد از هشت واحد بلوکهای پلی استایرن معادل 12 درصد، هفت واحد از 15 واحد بلوک های سیمانی (بخش صنعت) معادل 46 درصد و 24 واحد از 44 واحد شن و ماسه معادل 54 درصد دارای نشان استاندارد است.

مددی اضافه کرد: 100 درصد واحدهای تولید سیمان، 78 درصد واحدهای تولید بتن آماده، 66 درصد واحدهای تولید انواع آجرهای ماشینی و 75 درصد واحدهای تولیدی عایق رطوبتی در همدان دارای علامت استاندارد هستند.

وی بیان کرد: اداره استاندارد همدان برای پیشگیری از تولید و عرضه مصالح غیراستاندارد به واحدهای فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد اخطارهای لازم را داده است.

مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: شماری از واحدهای عرضه مصالح ساختمانی در حال دریافت پروانه کابرد علامت استاندارد بوده و تعدادی نیز پیگیر دریافت این مجوز هستند.

مددی تاکید کرد: این اداره کل ابزار کنترلی برای جلوگیری از استفاده مصالح غیراستاندارد در بخش ساخت و ساز واحدهای مسکونی شخصی ندارد.

وی افزود: نهادهای مسئول در امر ساخت و ساز باید به این مولفه توجه داشته باشند و مدیران و مسئولان نیز باید این موضوع را از این نهادها مطالبه کنند.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.