سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کارگاه نحوه آشنایی با کمپین‌های ارتباطی در همدان

کارگاه روابط عمومی با عنوان " نحوه آشنایی با کمپین‌های ارتباطی" در سالن اجتماعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدرس این کارگاه با بیان اینکه جوامع پیشرفته جوامعی مبتنی بر اطلاعات و تولید اطلاعات هستند، گفت: تمام امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از طریق اطلاعات و رسانه‌ها مدیریت می‌شوند.

محمد اکبری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بر اساس اطلاعات و تولید محتوا، کارکرد رسانه‌ها را شامل هدایت و راهبری جامعه، تفسیر اطلاعات و مسائل برای جامعه، تفسیر اطلاعات و مسائل برای مردم، کمک به امر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و مشاوره به دولتها در امور خرد و کلان، فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری در همه امور، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و مدل‌سازی، نوسازی و الگوسازی و در نهایت توسعه جامعه عنوان کرد.

وی سرمایه اجتماعی را حلقه مفقوده کمپینهای اطلاع‌رسانی دانست و افزود: نقش محوری دولتها در توسعه اجتماعی و اقتصادی نه با دخالت مستقیم آنها بلکه با تاکید بر یک شریک برای تسهیل خیر عمومی و در نهایت برای تقویت اجتماعی است.

مدرس کارگاه با اشاره به مثالهایی از ارتباطات در بخشهای عمومی کشورهای پیشرفته گفت: یکی از رویکردهای عمده آموزش و ارتقای سلامت طراحی و استفاده از راهبردهای ارتباطی در حوزه سلامت با هدف تاثیر بر گروههای هدف برای اصلاح یک رفتار یا سیاست در سطوح فردی، بین فردی و اجتماعی است که با نام ارتباط برای سلامت شناخته می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد که کمپینهای ارتباطات عمومی را  به عنوان تلاشهای هدفمند برای آگاه سازی، متقاعد کردن و تحریک تغییرات رفتاری در بخش بزرگی از جامعه که به خوبی تعریف شده و عموما دارای مزایای غیرتجاری برای اشخاص و یا جامعه معمولا در یک دوره زمانی خاص با استفاده از فعالیتهای ارتباطات سازمان‌یافته ازجمله رسانه‌های جمعی و تکمیل آن با ارتباطات میان فردی تعریف می‌کنند.

وی ازجمله اهداف بسیج اطلاع رسانی سلامت را آگاهی و برنامه های بهداشت و رفاه عنوان کرد و گفت: جوامع در طول تاریخ سه مرحله تاریخی شامل مرحله سنتی و کشاورزی، مرحله صنعتی و مرحله فراصنعتی و اطلاعاتی را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/ د

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.