سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد استان افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این صندوق زیر نظر بانک مرکزی با سپرده گذاری خیرین و مردم برای پرداخت تسهیلات به مددجویان ، محرومین و نیازمندان تاسیس شده است .


سنایی قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم درا ین مراسم با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام قرض الحسنه بسیار سفارش شده است گفت : این صندوق در 31 استان افتتاح شده است .

سنایی افزود : سپرده ای که در این صندوق قرار می گیرد هیچ سودی دریافت نمی کند و فقط بهره اخروی دارد .

وی اضافه کرد : افتتاح این صندوق ها از آذر ماه امسال آغاز شده است و به مدت 2 سال به 50 شعبه افزایش خواهد یافت .

به گفته وی این صندوق در گام اول در مراکز استانها راه اندازی می شود و در شهرستانها به صورت باجه ای فعالیت می کند .

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم با بیان اینکه افتتاح این صندوق زمینه حمایت از نیازمندان را فراهم کرده است گفت: افرادی که خود نیاز دارند ولی به صورت قرض الحسنه به دیگران کمک می کنند خداوند پاداش متفاوتی به آنان می دهد .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود : جای اینگونه صندوق ها در استان خالی بود و با افتتاح آن بانکداری اسلامی تحقق می یابد .

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان هم در این مراسم گفت : این صندوق برای اشتغال ، ازدواج ، مسکن ، درمان و نیازهای ضروری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و افراد نیازمند تسهیلات پرداخت می کند.

قافله باشی افزود : 37 میلیارد تومان سرمایه اولیه این صندوقاست که خیران و کمیته امداد استان آن را تامین کرده اند .

به گفته وی ، با سرمایه اولیه این صندوق کمیته امداد امسال 4 هزار و 500 وام اشتغال و 25 هزار وام کارگشایی به مدد جویان پرداخت کرده است .

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه 60 خیر به این صندوق کمک کرده اند گفت : وام اشتغال برای افراد متقاضی 20 میلیون تومان و برای کارگشایی 5 میلیون تومان است

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار قزوین هم گفت : استان در پرداخت تسهیلات از رتبه 30 در سال گذشته به رتبه 8 ارتقاع داشته است .

شاهرخی افزود: سهم وام های خود اشتغالی در استان 19 و نیم میلیارد تومان بوده است که امسال به 80 میلیارد افزایش داشته است و همچنین با توجه به تصمیم شورای بانکها محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در استان وجود ندارد .

میرزایی مدیر کل کمیته امداد استان هم در این مراسم گفت : امسال با پرداخت تسهیلات ، هزار و 800 شغل در استان ایجاد شده است .

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.