سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

رو نمایی فیلم مادر زمین در کرمانشاه

فیلم مستندمادر زمین در کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  این مستند زندگی و کار دکتر هایده شیرزادی مدیر سایت بازیافت کرمانشاه است که زندگی خود را وقف این کارکرده است .

مهناز افضلی کارگردان این اثر گفت : ایده این فیلم مربوط به مجموعه ((کارستان )) است که توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان به همراه (( کارا فیلم )) برای ساخت به من پیشنهاد شد.

وی بیان داشت : با توجه به موضوع مهم آن که محیط زیست و کارآفرینی بود ساخت آن را با علاقه قبول کردم و با خانم شیرزادی آشنا شدم .

کارگران این اثر  اظهار داشت : این مستند 52 دقیقه ای نگاهی دارد به زندگی دکتر هایده شیرزادی اکولوژیست ، که با همکاری همسرش دکتر ادموند لمپکز در شهر کرمانشاه اقدام به قطع کامل دفن زباله ها و تبدیل پسماندها به بیوکمپوست کرده اند و قدمی بزرگ درجهت توسعه پایدار برداشته اند .

کارگردان مادر زمین تصریح کرد : هایده شیرزادی برای اولین بار در کشور سایت بازیافت نخاله های ساختمانی را در شهر کرمانشاه راه اندازی کرده تا از تخریب منبع اصلی آن زمین جلوگیری کند . این گامی ارزنده برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی منطقه است .

وی گفت : شروع کار با تحقیق توسط بنیاد ، بهمن سال 94 آغاز شد و در اسفند ماه همان سال تحقیق میدانی همراه با دوربین را من طی دو سفر چندروزه و زندگی با خانم شیرزادی انجام دادم . 10 بهمن ماه این فیلم مستند در پردیس سینما فرهنگ کرمانشاه با حضور عوامل فیلم رونمایی خواهد شد.

هایده شیرزادی دانش بازیافت را در دانشگاه های آلمان آموخت و تجربه کرد . او پس از بازگشت به ایران با پیگیریهای فراوان مدیران دولتی را راضی به همراهی با خود کرد تا بتواند سایت های بازیافت پسماند رانخست در زادگاهش گیلانغرب و بعد کرمانشاه سپس چند شهر دیگر ایران ایجاد کند . او همچنین با تربیت نیروهای کارشناس و آموزش خانه به خانه توانست مردم کرمانشاه را با موضوع تفکیک زباله درمبدا آشنا کند و این طرح را نیز به اجرا برساند .

هدف پروژه مستند (( کارستان )) ثبت و روایت تلاش کسانی است که در رویایی با چالش های بسیار ، توانستند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه هایشان می تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به خصوص جوانان باشد . با مشاوره رخشان بنی اعتماد و تهیه کنندگی مجتبی میرتهماسب دربخش خصوصی تولید شده است .


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.