سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

پنجمین سال طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم

آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، امروز باحضور حجت‌الاسلام و المسلین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مصلی قدس قم برگزار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در برگزاری این آزمون اظهار کرد:در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در ایران اسلامی سازمان اوقاف فراتر از فعالیت‌های قرآنی خود طرح تربیت حافظان قرآن را شروع کرد و امسال این طرح پنجمین سال خود را سپری می‌کند.
 
حجت‌الاسلام و المسلین علی محمدی در ادامه افزود: بیش از 500 نفر موفق به حفظ بیش از 5 جزو قرآن کریم، 400 نفر از این قرآن آموزان حافظ 5 جزء قرآن کریم، 700 نفر از این افراد حافظ سه جزء، 800 نفر موفق به حفظ دو جزء،  هزار نفر حافظ یک جزء قرآن و بیش از هزار نفر نیز در حفظ موضوعی موفق به فهم و تدبر در قرآن شده‌اند.
 
وی بابیان اینکه سعادت و خوشبختی ما در دنیا و آخرت انس با قرآن است، اظهار داشت: همچنان که خود قرآن کریم بیان کرده این کتاب بشریت را به صراط و راهی که مطمئن‌ترین راه است، هدایت می‌کند.
 
همچنین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به معنای استعاذه اظهار داشت: این مفهوم یک تلاش و حرکت است به این معنا که از درون و باطن خود به سمت نور مطلق حرکت کنیم. واین برنامه در 600 نقطه از کشور اسلامی برگزار می‌شود.
 
 در سال جاری استان قم 7 هزار نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در برنامه‌های مختلف، تحت پوشش برنامه‌های قرآنی در 300 کلاس و 300 مربی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.