سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه بازدید وزیر علوم از حوزه آزمون دکتری؛

بازنگری رشته‌های کم تقاضا در وزارت علوم/ فرهادی: با وجود تأهل شاگرد اول بودم

وزیر علوم گفت: سال آینده رشته‎های کم تقاضا بازنگری می‌شود و کمیته‌ای خاص با هدف بررسی رشته و مقطع مورد بحث در دانشگاه آزاد در وزارت علوم تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی در حاشیه بازدید از حوزه آزمون دکتری با اشاره به روند آزمون اظهار داشت: در طی بازدیدی که من انجام دادم داوطلبان احساس رضایت از نحوه سوالات و برگزاری آزمون داشتند و هیچ مشکلی از این منظر نبوده است .
 
وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری طبق مصوبه شورای گسترش وزارت علوم  حداکثر هفت و حداقل پنج نفر است و نتایج نهایی این آزمون، شهریورماه ۹۶ اعلام می شود.
 
فرهادی ادامه داد: آزمون امسال به صورت متمرکز در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد برگزار می‌شود و افراد قبول شده به دانشگاه‌ها جهت انجام مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی  معرفی می‌شوند و این کار بوسیله سازمان سنجش صورت می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: آزمون‌های مهارتی سال آینده ساماندهی و کلیه رشته‌های کم تقاضا بررسی و بازنگری می‌شود .
 
فرهادی عنوان کرد: آموزش تحصیلات تکمیلی هدفمندتر و دانشجویان دکتری باید رساله‌شان مشخص شده باشد.

وزیر علوم تصریح کرد: یک کمیته خاص در وزارت علوم از مدت‌ها پیش تشکیل شده و درخواست‌ها را برای رشته و مقاطع مختلف بررسی می‌کند. 

در زمان خروج فرهادی از دانشگاه فردی که از وی درخواستی داشت و افراد حاضر در جمع اعلام کردند که افراد متأهل به دلیل مشغله تأهل نمی‌توانند در درس‌ها موفق باشند، فرهادی در پاسخ گفت: در زمان تحصیل متأهل بودم و همواره جزو شاگرد اول‌ها به شمار می‌رفتم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.