سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی عالم افغانستانی اهل سنت با باشگاه خبرنگاران تشریح شد

همفکری علمای سنی و شیعه برای رفع مشکلات مهاجرین/ اهل سنت در ایران از فضای مساعدی بهره‌ می‌برند

مولوی غلام محمد کروخی گفت: در طرح سرشماری مهاجرین غیرمجاز سهولت‌های بسیاری در زمینه تردد مهاجرین و خانواده‌هايشان ایجاد شده است.

مولوی غلام محمد کروخی عالم افغانستانی اهل سنت مقیم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بار روانی و واژگان «مهاجر» و «مهاجرت» و آثار اجتماعی آن تصریح کرد: مشکلاتی که پیش از این برای مهاجرین و خاصه مهاجرین اهل سنت در جامعه وجود داشت خوشبختانه در سال‌های اخیر به میزان رضایت کننده‌ای تلطیف شده و به سمت اصلاح پیش رفته است.

وی اضافه کرد: امروزه مهاجرین اهل سنت افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران از فضای بسیار مساعدی بهره می‌برند به گونه‌ای که مساجد مختص به خود را دارند و حتی در برخی مناطق نماز جمعه برگزار می‌کنند.

مولوی کروخی با اشاره به همگرایی علمای شیعه و سنی تأکید کرد: در سال‌های اخیر به پیشنهاد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی علمای اهل سنت و شیعه در قالب یک همایش و گردهمایی در استان قم دور یکدیگر جمع می‌شوند و به بررسی مسائل و مشکلات مهاجرین می‌پردازند و با بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود برادران انصار خود را در برون رفت از این مسائل یاری می‌رسانند.

این عالم اهل سنت افغانستانی با بیان این مطلب که در ماه‌های اخیر و با آغاز مجدد طرح سرشماری مهاجرین غیرمجاز سهولت‌های بسیاری در زمینه رفت و آمد مهاجرین و خانواده‌هايشان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان ایران که برای تسهیل زندگی مهاجرین و برطرف کردن مشکلات مهاجرت فعالیت می‌کنند تشکر قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.