سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معتمدی مطرح کرد؛

در ارتباطات بین‌الملل ضعف‌هایی داریم/ ماهواره پیام آماده پرتاب است/ افزایش 15 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی در سال جاری

رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به افزایش 15 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی در سال جاری،از آمادگی پرتاب ماهواره مخابراتی پیام خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمد‌ی رییس دانشگاه امیر‌کبیر در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه امیر‌کبیر برگزار شد، گفت: یکی از اهداف ما رسیدن به دانشگاه برتر و دانشگاه‌های کاربردی‌تر است، همچنین در نظر داریم در حوزه اقتصاد هم نقش موثری داشته باشیم و البته در سال 95 برای رسیدن به این اهداف برنامه‌های خوبی انجام داده‌ای.

رییس دانشگاه امیر‌کبیر افزود: در حال حاضر 13 هزار و پانصد دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 60 درصد از آنها مقطع تحصیلات تکمیلی و 40 درصد در کارشناسی هستند.

معتمد‌ی با اشاره به اساتید حاضر در این دانشگاه ادامه داد: طی دو سال و نیم گذشته حد‌ودا 50 نفر از اساتید را جذب کرده‌ایم و استخدام جدید داشته‌ایم همچنین بیش از 60 نفر از اساتید در رتبه‌های بالاتری استفاده کرده‌ایم که 285 نفر اساتید و 235 نفر استاد‌یار و 30 نفر مربی بوده‌اند.

رییس دانشگاه امیر‌کبیر در ادامه با بیان اینکه در سال 95 مرتبه پژوهشی خوبی را کسب کرده‌ایم گفت: رتبه ما در ISC و لا‌یدِن اول بوده و در KUS و تایمز جزء دانشگاه‌های برتر قرار گرفته‌ایم و برای اولین بار این دانشگاه وارد رتبه‌بندی‌های شانگهای شده  و براساس رتبه‌بندی تایم نیز جزء سه دانشگاه برتر کشور قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: اگرچه این رتبه‌بندی‌ها در سطح جهانی رضایت‌بخش نیست اما با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالای دانشگاه امیرکبیر سعی بر این داریم که در سال آینده جایگاه بین‌المللی خود را بیش از گذشته تقویت کنیم، همچنین خوشبختانه در تولید علم قرارداد‌ها و پیشرفت‌های خوبی تاکنون منعقد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در ارتباطات بین‌الملل ضعف‌هایی داریم و سعی داریم تا این ضعف‌ها را جبران کنیم.

رییس دانشگاه امیر‌کبیر بیان کرد: تعداد 50 نفر دانشجوی خارجی در سال‌های گذشته در دانشگاه امیرکبیر‌ تحصیل می‌کردند و امروز این تعداد به 200 نفر افزایش پیدا کرده و امیدواریم این رقم را افزایش دهیم.

معتمد‌ی تصریح کرد: ما در سال 96 برای جذب دانشجویان خارجی جهش خوبی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ما در روابط بین‌الملل همکاری‌ها منطقه‌ای خوبی تاکنون داشته‌ایم بخصوص در ارتباط با کشور عراق تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که طبق آن 100 نفر از اساتید کشور عراق در تابستان امسال در ایران حضور داشته باشند و همچنین قرارداد‌های خوبی با کشور فرانسه، آلمان و هلند تاکنون داشته‌ایم و در حال حاضر نزدیک به 10 نفر از اساتید با ما همکاری خوبی دارند.

معتمد‌ی گفت: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بخشنامه‌ای صادر شده طبق آن پنج دانشگاه در این حوزه انتخاب شده و ما جزء این رتبه‌بندی‌ها هستیم و باید در برنامه ششم توسعه جزو دانشگاه‌های برتر دنیا باشیم.

وی در خصوص ماهواره پیام ادامه داد: در ایام دهه فجر از سوی ریاست جمهوری ماهواره مخابراتی رو‌نمایی و به اتاق تمیز رسیده و امروز ماهواره پیام آماده پرتاب است ولی زمان دقیق پرتاب اعلام نشده است.

معتمد‌ی ادامه داد: همچنین طرح ازدیاد و برداشت قراردادهای‌ این دانشگاه نهایی شده و تعدادی چاه‌های نفت در اختیار ما قرار گرفته است که ما مو‌ظفیم بهره‌برداری چاه‌ها را بالا ببریم.

رییس دانشگاه امیر‌کبیر افزود: در حال حاضر 10 قرارداد دیگر هم در حال منعقد شدن است که سقف بودجه یکی از آنها 70 میلیارد تومان می‌باشد.

معتمد‌ی بیان کرد: ما ساختار معاونت بین‌الملل را در سال 93 راه‌اندازی کردیم که از 50 نفر به 200 نفر تاکنون رسیده‌ایم و از نظر دانشجویان خارجی در سال 96 به 1000 نفر رسیده‌ایم.

رییس دانشگاه امیرکبیر در خصوص فعالیت دانشجویان در زمینه فناوری گفت: در بعد فناوری در سال 95 دستاوردهای خوبی ارائه شده است که امیدواریم این دستاورد‌ها در سال آینده بیشتر شود و روند آموزش ما صرفا نباید تئوری باشد و دانشجویان باید در بخش‌های غیر دولتی هم فعالیت داشته باشند چراکه ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده و اگر برنامه‌های فرهنگی صورت نگیرد فعالیت‌های فرهنگی ما مختل می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی ما یکی از اولویت‌های اصلی ما می‌باشد و در نظر داریم این برنامه را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر فعالیت خیّر‌ین در این دانشگاه را مهم دانست و افزود: استفاده از کمک‌های خیّر‌ین از برنامه‌های سال 95 در این دانشگاه می‌باشد که هدف از کمک‌های خیّر‌ین ساخت خوابگاه‌ها بوده است چراکه ما در بحث خوابگاه سازی با مشکلاتی مواجه هستیم.

در سال 95 حدود 15 درصد ظرفیت خوابگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و از نظر کیفی 50 درصد ارتقاء داشته‌ایم

معتمد‌ی اضافه کرد: متأسفانه طرح‌های کلان در حال حاضر دچار ضعف و وقفه نامناسبی شده است که در این خصوص بازنگری‌هایی صورت گرفته است که در سال گذشته متأسفانه بودجه‌ای به این طرح‌ها تزریق نشده است که امیدواریم در سال 96 اتفاق خوبی در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: از 48 پروژه در کشور دانشگاه امیرکبیر در 16 پروژه نقش بخصوصی داشته است.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: این دانشگاه از سال 93 تاکنون بودجه مناسبی برای طرح‌های کلان دریافت نکرده است بطوریکه اجرای طرح‌ها متوقف نشده است و امیدواریم در سال 96 تصمیم‌گیری‌ها جدی در این زمینه اتخاذ شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
اول سلف دانشگاهاتونو درس کنین که دانشجوا گشنه و تشنه نرن سر کلاس دانشگاه برتر دنیا شدن پیشکش