سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

کویر، جاذبه ای خاص برای گردشگران نوروزی +تصاویر

سکوت کویر، آسمان پرستاره شب‌های کویر، دنیای ناشناخته و گاه وهم‌انگیز کویر، تنها بخشی از ویژگی‌های این سرزمین‌ شنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استان یزد به واسطه واقع شدن در مرز بین کوهستان و کویر، از تنوع زیستی و جاذبه گردشگری خاصی برخوردار است و یکی از جذابیت‌هایی که هر مسافر در سفر جستجو می کند، دست یافتن به آرامش است که این مهم با سفر به کویر محقق می‎‎شود.


کویر با ویژگی‌های منحصر به‌فردش یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود و گرچه عده‌ای این پهنه وسیع شنی را نشان بخل طبیعت می‌دانند اما واقعیت این است که کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی است.


 با ایجاد کمپ‎‎های کویری در شهرستان‎‎های مختلف این استان از جمله شهرستان‎‎های یزد، اشکذر، اردکان و بافق، امکان بازدید و استفاده از آرامش و لذت یک روز در کویر فراهم شده است.


کمپ کویرنوردی دائمی در شهرستان بافق واقع شده که دارای تجهیزات کامل ورزشی تفریحی مانند رالی کویر، سافاری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، موتورسواری، شترسواری و اسب دوانی است.


لازم به ذکر است، کمپ‎‎های سندباد و باران در شمال شهر یزد، کمپ فهرج، کمپ خویدک و کمپ اشکذر از جمله کمپ‎‎های موقت در این استان هستند.


افرادی که کویرنوردی را حتی یک بار تجربه کرده‌ باشند، لذت پیاده‌روی بر روی رمل‌های سرگردان، تماشای ستارگان بی‌شمار در آسمان سخاوتمند کویر و سکوت و آرامش آن را هرگز از یاد نمی‌برند.



انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.