سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

انبوه گلهای بهاری درپارك زيباي گوللرباغي، پذيراي مسافران نوروزی

مدتهاست كه پارك بزرگ گوللر باغی به عنوان یکی ازعمده ترین جاذبه های ‏گردشگری، ‏آماده میزبانی از شهروندان اروميه ای و میهمانان نوروزی شده است‎.‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اروميه یکی از زیباترین شهرهای کشور است که ‏در هر فصل از سال جلوه های متنوعی از خود را به نمایش می گذارد و یکی از مکان هایی که ‏زیبایی این شهر را به رخ گردشگران می کشد، پارک دانشجو یا گوللر باغی (پارک گلها) است ‏که درامتداد بوستان پارک ساحلی و «ائللر باغی» قرار دارد، پارکی که تاکنون میزبان دو ‏جشنواره گلها بود و اکنون اين پارك ميزبان هزاران گل بهاري براي استقبال از مسافران ‏نوروزي است .

مدتهاست كه پارك بزرگ گوللر باغي به عنوان یکی از عمده ترین جاذبه های گردشگری، ‏آماده میزبانی از شهروندان اروميه اي و گردشگران و میهمانان نوروزی شده است.

رنگین کمانی از انواع متنوع گل های بهاري و به ويژه لاله، چند سالي است كه فضاي گوللر ‏باغي را با عطر بوي دلنشين خود عطرآگين كرده است به گونه اي كه اكنون مي توان نام ‏گوللر باغي را به نام پارك لاله ها تعبير كرد؛ لاله هايي كه تعداد آن هر ساله رو به افزايش ‏است و سالهاست كه گل هاي بهاری با ترکیب عطر لاله هاي با طراوت و زیبا در این پارک ‏جلوه ای بی نظیر و فضایی بهاری را برای گردشگران و شهروندان اروميه اي فراهم آورده ‏است.

برای استقبال از بهار و نوروز 96، به گفته علي شايگان، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي ‏سبز شهرداري اروميه تعداد 84 هزار و 300 بوته گل از گلهای مختلفی همچون لاله، شب بو ‏خیری، گل كلم زينتي، پريوش، داوودي، قرنفل، ميخك، لاله واژگون به همت سازمان ‏پارکها و فضای سبزاروميه در سطح گوللر باغي کاشته شده است.

وي با بيان اينكه تعداد 50 هزار گل لاله در رنگ هاي متنوع در گوللر باغي در طرح استقبال ‏از بهار كاشته شده است، بيان كرد: گل هاي لاله كاشته شده جلوه بي نظيري در فضاي اين ‏پارك ايجاد كرده است و اين زيبايي هر ساله گردشگران زيادي را براي بازديد از اين پارك ‏را به خود جلب مي كند .

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه ادامه داد: تعداد 3000لاله ‏واژگون، 71500 بنفشه، 2570 گل داوودي، 1750 گل كلم زينتي، 120 بوته گل پريوش ، ‏‏6975 عدد گل شب بو در پارك زيباي گوللر باغي كاشته شده است .‏

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.