سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان در اسلام آبادغرب

به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان در اسلام آبادغرب آغاز خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان در اسلام آبادغرب آغاز خواهد شد و خبر خوش آن را به مردم می‌دهیم.
جهانبخش شکری گفت: تمام کارهای این پتروشیمی انجام و مجوزهای قانونی مورد نیاز آن اخذ شده است.
وی با اشاره به تامین بخشی از سرمایه این پروژه از محل فاینانس خارجی، یادآوری کرد: حالا همه چیز به هماهنگی بین دولت‌ها برای نهایی شدن فاینانس بستگی دارد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: به محض اینکه همانگی لازم در این خصوص از سوی دولت‌ها انجام شود، عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
شکری خاطرنشان کرد: پتروشیمی چهارم کرمانشاه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب احداث می‌شود و تحولی اساسی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی سپس اشاره‌ای به وضعیت صنایع راکد استان داشت و ازوجود 240 واحد صنعتی غیرفعال در استان خبر داد.
به گفته این مسئول، 23 واحد صنعتی راکد در سال 94 و 67 واحد نیز در سال گذشته فعال شده و هدف گذاری صورت گرفته که امسال نیز مشکل 50 واحد دیگر رفع شود و به چرخه تولید بازگردند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان کرد: سه واحد نیز فقط با مداخله خانه صنعت و معدن به چرخه فعالیت بازگشتند که این واحدها بیش از 110 نفر اشتغالزایی داشتند.
شکری در ادامه به مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی صنایع استان اشاره کرد و افزود: ما هشت سال جنگ داشتیم و زمانی که استان‌های دیگر در مسیر توسعه با استفاده از ارزهای ارزان قیمت بودند، ما فرصت‌ها را از دست دادیم.
وی معتقد است، بسیاری از مردم و خصوصا سرمایه‌گذاران به دلیل جنگ و شرایط بعد از آن از استان خارج شدند و سرمایه خود را در استان‌های دیگری هزینه کردند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران برای آمدن به کرمانشاه امتیاز بدهیم، خاطرنشان کرد: این امتیاز می‌تواند معافیت‌های مالیاتی 10 ساله، معافیت‌های تامین اجتماعی، تغییر کاربری با نرخ پایین، تسهیلات کم بهره و ... باشد.
شکری همکاری نمایندگان مجلس، دولتمردان، بانک ها و ... را برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان ضروری خواند و ادامه داد: متاسفانه چون در استان ما تعداد صنایع کم است، سخت گیری بیشتری نسبت به این صنایع اعمال می‌شود و قوانین دست و پاگیرتر است.
وی از مسئولین، مدیران دستگاه‌ها و خصوصا دستگاه‌های خدمت رسان مانند برق، گاز، تامین اجتماعی و ... خواست همکاری بیشتری با صنایع داشته باشند.
به گفته رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه، اگر تسهیلاتی برای استان در نظر گرفته نشود، قطعا سرمایه‌گذار کرمانشاه را بر تهران، یزد، شیراز و ... ترجیح نخواهد داد.
شکری در ادامه از اقدامات دوره جدید خانه صنعت و معدن استان هم یاد کرد که برگزاری نشست با نمایندگان مجلس، تعامل با تشکل‌ها، مذاکره با دستگاه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی و ... از جمله آنها بوده است.
وی گفت: امسال برنامه داریم تعامل بیشتری با بانک‌ها داشته باشیم، ارتباط صنایع با یکدیگر و با دستگاه‌های اجرایی را فراهم کنیم، صنایع را با قوانین آشنا کنیم و حمایت بیشتری از بخش ورزش داشته باشیم.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه همچنین از برنامه ریزی برای چاپ کتاب " سیمای صنعت استان کرمانشاه" هم خبر داد که اطلاعات جامعی از صنایع استان در آن درج می‌شود.
 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.