سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زریبافان در جمع خبرنگاران:

مستقل آمده ام/ تبعيض و رانت باعث بيكاری و مشكلات ما شده است

زريبافان گفت: تبعيض و رانت باعث بيكاری و مشكلات ما شده است. جمهوريت نظام آنگونه كه هست بايد تجلی يابد كه مستلزم انتخاب مسئولانی خادم است.

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود زريبافان با حضور در محل ثبت نام انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: علت رأی بالای مردم به جمهوری اسلامی اين بود كه از نظام شاهنشاهی و ديكتاتوری خسته شده بودند و معتقد بودند كه نظام اسلامی نظامی است كه می تواند كمك كند تا آنها زندگی با عزت و همراه با رفاه داشته باشند.
 
 وی افزود: جمهوری اسلامی يك نظام مردم سالاری دينی تلقی می شود كه جمهوريت و اسلاميت از اركان آن است.

زريبافان با اشاره به اینکه مشكل ما قانون و برنامه نيست بلكه اعتقاد به قانون و برنامه هاست و اينكه مسئولان ما التزام عملی به اين موارد ندارند، گفت: حل مشكلات بستگی به روش و منش مسئولان دارد. مبارزه با تبعيض و رانت حلال مشكلات ما است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود منابع سرشار آيا كمبود منابع باعث بيكاري شده است؟ گفت: خير. تبعيض و رانت باعث بيكاری و مشكلات ما شده است. جمهوريت نظام آنگونه كه هست بايد تجلی يابد كه مستلزم انتخاب مسئولانی خادم است. اگر مسئولان ما مردمی باشند و پاكدست و خود اهل رانت و تبعيض و فساد نباشند و سابقه آنها هم اين مسئله را تاييد كند، مشكل مردم حل مي شود.

زريبافان در پاسخ به سوالي براي اينكه آيا مردم به شما و دولت تان اعتماد می کنند؟ اظهار داشت: اينكه دولتی خوب يا بد كار كرده بستگي به نظر مردم دارد و بنده سعي مي كنم دولت ١١+١را تشكيل دهم و از تجربيات همه دولت ها استفاده كنم. مردم صرفا پاي صندوق هاي رأی اقبال خودشان را به افراد نشان مي دهند و نبايد اينگونه قضاوت كرد.

وی درباره تحقيق و تفحص از بنياد شهيد گفت: پرونده این قضيه در نهايت مختومه شد و نامه اي داده شد كه در دوران مديريت بنده هيچ كسي تخلف نكرده چه برسد به فساد و رانت، مدرك آن هم موجود است و در صورت لزوم منتشر مي كنم.

زريبافان درباره جبهه مردمي گفت: مردم بايد اجازه داشته باشند از ميان سلايق مختلف خود انتخاب كنند و نبايد مردم را در انتخاب كردن محدود كرد. ما بايد با تنوع و تكثر در كانديداها به مردم اجازه بدهيم انتخاب كنند. تا آخر ايستاده ام و به نفع كسي كنار نمي روم چرا كه معتقد به تكثر در كانديداها هستم. من مستقل آمده ام. بنده سايه هيچ كسي نيستم.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.