سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تولید گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی ٢٢ درصد افزایش یافت

حسنی گفت: میزان تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی افزایش داشته، به‌طوریکه حجم گاز شیرین تولید شده از ١٠٢ هزار و ٥٢٤ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٢٤ هزار و ٥١٧ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی فازهای جدید در سال ٩٥ تحولی عظیم در پارس جنوبی ایجاد شد و برداشت از این مخزن از ١٢٣ هزار و ٥٥٢ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٤٦ هزار و ٧٤٠ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسید که رشد ٢٠ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ افزایش داشته است.به طوری‌که حجم گاز شیرین تولید شده از ١٠٢ هزار و ٥٢٤ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٢٤ هزار و ٥١٧ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: این محصول نيز افزایشی حدود ٤٣ درصدی داشته و از یک میلیون و ٦٢٩ هزار و ٧١٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٢ میلیون و ٣٢٠ هزار و  ١٩ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

به گفته وی؛ پروپان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز یک میلیون و ٦٥٠ هزار و  ٧١٠ تن در سال ١٣٩٥ بود و میزان گوگرد تولید شده نیز از ٤٠١ هزار و ٢٩٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٥٢١ هزار و  ٧٥٣ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

حسنی با بیان این‌که در سال ١٣٩٤ حدود ٩٥١ هزار و ٤٠٢ تن بوتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده افزود: این مقدار پارسال به یک میلیون و ٢٢ هزار و ١٦٠ تن رسید.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی  از ١٦٨ هزار و ٩٠٨ هزار بشکه در سال ١٣٩٤ به ١٩٣ هزار و ٩٧٤ هزار بشکه در سال ١٣٩٥ رسید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.