سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برنامه های هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت، مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در سال 96 را معرفی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رضازاده دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت امسال که "بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم" است، گفت: در همین راستا شعار هفته ملی سلامت هم به نام "زندگی سالم با نشاط و امید" نامگذاری شده است.

رضازاده، هدف از این نامگذاری را فرهنگسازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، همگام با سراسر شهرهای ایران برنامه خاصی را برای این هفته پیش بینی کرده است، ادامه داد.: امسال هفته سلامت، با همایش پیاده روی دانشگاهیان و خانواده ها در شیراز، هفت صبح، از مقابل بیمارستان شهید دکتر چمران به سمت پل زرگری آغاز می شود.

رضازاده از اعطای جوایز نفیسی به شرکت کنندگان در این برنامه به قید قرعه خبر داد و بیان کرد: همچنین برای دانشگاهیان علوم پزشکی نیز برنامه دوچرخه سواری در روز 6 اردیبهشت و همایش کوهپیمایی در کوه دراک، روز جمعه 28، پیش بینی شده که اطلاعیه های مربوط به آن در سایت دانشگاه بارگزاری شده است.

او اظهار داشت: دومین روز این هفته ملی، با نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس ادامه می یابد که در شیراز، این آیین با حضور رییس و مسوولان دانشگاه، در مدرسه ابتدایی دخترانه امام خمینی(ره) شیراز، برگزار می شود و برنامه های مشابهی نیز در مدارس استان، برگزار می شود و دانش اموزان همسو با سعار امسال، با زندگی سالم، همراه با نشاز و امید، آشنا می شوند.

دکتر رضازاده، برپایی برنامه های ورزش صبحگاهی در دومین روز از هفته سلامت، در بوستان علوی واقع در بلوار صنایع، ساعت 6 و 30 دقیقه صبح، سوم اردیبهشت در بوستان هاشمی واقع در بلوار عدالت ساعت  7 صبح و چهارم اردیبهشت، در بوستان بعثت، ساعت 6 صبح را دیگر برنامه های این هفته برشمرد و تصریح کرد: همچنین سمینارهای آموزشی در زمینه پیشگیری از افسردگی، در فرهنگسراها، اداره ها، مراکز بهداشت، کارخانه ها و دانشگاه های استان فارس به همین مناسبت و در روزهای مختلف هفته ملی سلامت، برگزار می شود.

وی همچنین بر نقش هنر در ارتقای سلامت مردم تاکید کرد و از برگزاری تیاترهای خیابانی با موضوع سلامت در 14 نقطه از شهر از جمله بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان شهید فقیهی، دانشکده پزشکی، مرکز خرید رفاه (پارک کودک)، میدان نمازی و مجتمع خلیج فارس در طول این هفته خبر داد.

رضازاده با اشاره به انتشار ماهانه نشریه الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نام "سیب"، ادامه داد: این نشریه به نشانی اینترنتی http://ejournal.sums.ac.ir/53/index.html ، همزمان با آغاز هفته سلامت، پیرامون شعار زندگی سالم و پیشگیری و درمان افسردگی، منتشر می شود.

وی گفت: غرفه های سلامت نیز در 15 نقطه از شهر، همچنین در تمامی بیمارستان ها، مراکز بهداشت و مراکز درمانی برای انجام خدمات سلامت شامل اندازه گیری قد و وزن، BMI و فشار خون و مشاوره های تغذیه و روانشناسی برپا می شود که شهروندان می توانند با مراجعه، از سلامت خود آگاه شوند.

رضازاده افزود: معاینه رایگان سلامت دهان و دندان در مرکز موسی بن جعفر(ع)، در دومین روز از اردیبهشت، تورهای آموزشی سفیران سلامت، در دومین روز اردیبهشت، ساعت 10 صبح در آرامگاه سعدی، دیگر برنامه هایی بود که بیر ستاد برگزاری هفته ملی سلامت، معرفی کرد.

وی از شهروندان دعوت کرد تا با شرکت در مسابقه های رادیویی و تلویزیونی  و مسابقه فضای مجازی که در کانال تلگرام روابط عمومی دانشگاه به نشانی https://t.me/publicrelationsums معرفی می شود شرکت کرده و ضمن آشنایی با راهکارهای زندگی سالم، از جوایز این مسابقه ها نیز بهره مند شوند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.