سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عادلی در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی مطرح کرد

مصرف بی رویه گاز کاهش صادرات را رقم زده است/درخواست هند برای خرید اتیلن ایران

دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت :مصرف بی رویه گاز در داخل کشور باعث شده تا ایران در بازار جهانی گاز طبیعی سهم اندکی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حسین عادلی، دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گازدر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی که امروز در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت:مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 19 عضو اصلی و ناظر است که 67 درصد ذخایر گاز در کشورهای این مجمع قرار دارند.
 
وی گفت :تقاضا برای گاز در سال گذشته میلادی افزایش یافته است که این میزان در اروپا 6 درصد بوده است.

دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیان داشت :استرالیا در سال آینده میلادی به بزرگترین صادرکننده ال ان جی تبدیل می‌شود و رقابت در این زمینه افزایش پیدا می‌کند.

عادلی گفت :گاز به‌عنوان سوخت پاک نقش مهمی در محیط زیست و کاهش آلودگی دارد از این رو بعلت نتایج اجلاس کوپ 21 و 22 جهان به سمتی می رود که گاز بیشتر به معنای هوای بهتر و سالم تر است.

وی تاکید کرد :مصرف گاز در ایران بسیار بالاست و 40 درصد مصرف خاورمیانه در ایران انجام می‌شود.

دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیان داشت :ایران با وجود این که بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است اما بیشترین گاز تولیدی را در داخل کشور مصرف می کند .

عادلی گفت :بخش خانگی بزرگترین مصرف کننده گاز در ایران است و پس از آن بخش نیروگاهی قرار دارد.

 وی با بیان اینکه سهم ایران در بازار گاز طبیعی بسیار اندک است،افزود:مهمترین چالش‌های ایران در بخش گاز، مصرف بی رویه گاز است که سبب شد میزان صادرات آن خیره‌کننده نباشد.

عادلی تصریح کرد: فراوانی گاز،  قیمت پایین و پاک بودن آن می‌تواند تاثیر بسیار در پتروشیمی ایران داشته باشد. درحال حاضر، کشورهایی چون هند برای اتیلن ایران درخواست کرده‌اند؛ اما به‌صرفه است که اتیلن در مسیر کوتاه صادر شود.

دبیر کل مجمع کشورهای  صادرکنندگان گاز (GECF) با تاکید بر اینکه خوراک ارزان مزیت پتروشیمی ایران است و در درازمدت سوبسیددار کردن خوراک در صنعت پتروشیمی تاثیر می‌گذارد، گفت: علاوه بر تکنولوژی، رقابت در هزینه مساله کلیدی در صنعت پتروشیمی است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.