سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

ترویج کتابخانی با استفاده از کتابخانه مسجد

کتابخانه مساجد، بهترین مکان ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس زارع معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب در ساری، کتابخانه مساجد را بهترین مکان ترویج کتابخوانی دانست و گفت: تعدد مراکز دانشگاهی یکی از دلایل اقبال مازنی ها به مطالعه است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با سه طرح پایتخت کتاب ایران، روستای دوستدار کتاب و جام باشگاه کتاب، اهتمام فراوان دارد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این استان در سال گذشته یکی از کاندیداهای پایتخت کتاب ایران بود و امید می رود در سال جاری نیز میزبان این طرح باشد.

زارع افزود: کتابخانه مساجد، بهترین مکان ترویج کتابخوانی است و این امر با اتفاقات خوب در این نهاد فرهنگی و تجهیز آنها به سخت افزار و نرم افزار، محقق شده است.

وی درباره نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: حمایت از تولید و چاپ با هدف تحقق این شعار از گام های اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: با مساعدت هایی که به ناشران و نویسندگان صورت می گیرد، کتاب ها با قیمت مناسب به دست علاقه مندان می رسد و شاهد بیش از پیش نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سبد فرهنگی خانواده ها، خواهیم بود.

نمایشگاه کتاب ویژه هفته معلم از ٨ و ٣٠ دقیقه صبح تا ٢٠ و ٣٠ دقیقه شب با پنج هزار عنوان و بیش از ١٠ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف رمان، تاریخ، مذهبی و ... برای بازدید علاقه مندان به مطالعه از ٢ تا ١٠ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دایر است.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.