سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط جوان ۲۹ ساله در کوهستان‌های اطراف ساوه + تصاویر

ماموریت ۶ ساعته سخت و نفس گیر برای نجات مصدوم در کوهستان‌های اطراف ساوه با موفقیت انجام شد.

عزیزی سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ساوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در ساعت ۱۴: ۱۴ امروز طی یک تماس تلفنی، مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان ساوه از سقوط جوان ۲۹ ساله از کوه‌های روستای آشیانک در منطقه غرق آباد ساوه با خبر شد.


وی افزود: بلافاصله کد عملیاتی پایگاه اورژانس غرق آباد به محل حادثه اعزام شد و با شناختی که پرسنل بومی عملیاتی ۱۱۵ ساوه از مسیر و محل حادثه داشتند بعد از طی مسافت مورد نظر و ۲۶ دقیقه بعد از اعلام در محل حاضر شده و شروع به اقدامات درمانی در محل کردند.

عزیزی گفت: به علت ارتفاعات و غیر قابل انتقال بودن مصدوم از ارتفاعات، در ساعت ۲۰: ۱۶ از پایگاه جاده‌ای هلال احمر قیطانیه و مجددا از تیم امداد کوهستان هلال احمر شهرستان ساوه در خواست کمک شد.


وی بیان داشت: به دلیل مناسب نبودن شرایط جوی و رعد و برق و بارندگی بالگرد هیچکدام از اورژانس‌های هوایی مذکور شرایط پرواز را مساعد ندانسته و پرواز بالگرد اورژانس هوایی به نتیجه نرسید.

عزیزی تصریح کرد: درنهایت ماموریت مشترک اورژانس و هلال احمر به وسیله تیم‌های پرتوان هر دو ارگان امدادی اورژانس و هلال احمر به نتیجه رسید و  مصدوم را که به علت سقوط دچار ترومای شدید کمر شده بود به ارتفاعات پایین کوهستان منتقل و سپس بیمار با حال مساعد به اورژانس بیمارستان مدرس ساوه تحویل داده شد.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.