سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست خانواده جاسوسان آمریکایی زندانی در ایران از ترامپ

خانواده دو آمریکایی زندانی در ایران از رئیس جمهور آمریکا خواستند درقبال سرنوشت آنها مسئولیت‌پذیر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز؛ بستگان دو شهروند ایرانی- آمریکایی‌ که در ایران به اتهام جاسوسی برای آمریکا در زندان به سر می‌برند با اعمال فشار بر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، خواستار مسئولیت‌پذیر بودن وی درمورد سرنوشت این دو زندانی شدند.


"سیامک نمازی" و پدرش "باقر نمازی" به اتهام جاسوسی برای آمریکا به گذراندن 10 سال حبس در ایران محکوم شده‌اند. به همین دلیل، "بابک نمازی"، دیگر پسر خانواده نمازی، سعی دارد با کمک یک وکیل، اقداماتی در جهت آزادی برادر و پدرش انجام دهد.

همچنین گروهی از افراد در آمریکا، کمپینی تشکیل داده‌اند تا با اعمال فشار بر دونالد ترامپ و اعلام درخواست از سازمان ملل، شرایط آزادی سیامک و باقر نمازی را فراهم کنند.

بابک و "جیرد گنسر"، از گروه به اصطلاح حقوق بشری "آزادی همین حالا" که نماینده دو ایرانی - آمریکایی بازداشت شده است، با ارائه یک درخواست ۲۷ صفحه‌ای از کارگروه موسوم به بازداشت‌های خودسرانه وابسته به سازمان ملل درخواست کرده‌اند به آنها برای آزادی سیامک و باقر نمازی کمک کند.

بابک نمازی در این درخواست اعلام کرد بر روی مسئولیت‌پذیری رئیس جمهور آمریکا درمورد سرنوشت اقوام خود حساب می‌کند. 

بابک نمازی مدعی است در مذاکرات روز گذشته وین که برای بررسی پایبندی ایران به برجام برگزار شد، نمایندگان آمریکایی موضوع زندانی شدن سیامک و باقر نمازی را مطرح کرده‌اند؛ اما وزارت خارجه آمریکا تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده و انجام چنین گفتگوهایی را نیز تایید نکرده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.