سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری سراسر کشور در مریوان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: ۲۰۰ راهنمای گردشگری از ۲۹ استان کشور برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری مریوان به این شهرستان سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کردستان ، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: جاذبه‌های گردشگری کردستان برای بسیاری از راهنمایان گردشگری کشور ناشناخته است و این گردهمایی می‌تواند گامی بزرگ در شناساندن این توانایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مریوان از شهرستان‌های دارای پتانسیلهای بالای گردشگری طبیعی، تجاری و فرهنگی است گفت: این گردهمایی زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر این شهرستان بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به سمت این منطقه سفر کنند تا شاهد رونق بیشتر گردشگری این شهرستان باشیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، جوانان مریوانی و کارگروه مردمی توسعه بازار مریوان و آژانس‌های مسافرتی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی با شناسایی مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان توانستند با همکاری و همفکری، قدمهای بسیار مثبتی در زمینه جبران کاستی‌های گردشگری در این شهرستان بردارند.

علوی افزود: این گردهمایی که با حضور ۲۰۰ راهنمای گردشگری از ۲۹ استان کشور برگزار شده است و انتظار می‌رود این همکاری و همدلی به جایگاه اصلی خود در صنعت گردشگری برسد. 

وی با دعوت از تمامی مدیران آژانس‌های خدمات مسافرتی کشور برای برنامه ریزی تورهای گردشگری به سمت استان کردستان گفت: این اداره کل با همکاری سایر بخش‌های خصوصی و دولتی آماده همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.