سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حق دریافت عوارض تنها از سه آزادراه دولتی

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: در بخش آزادراه‌های دولتی تنها سه آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی می‌توانند از مسافران عوارض دریافت کنند.

حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آزاد راه‌ها در کشور ۲ دسته هستند، گفت: آزاد راه‌های دولتی که مشخصات آزادراهی را کامل دارند و دیگری آزادراه‌های مشارکتی است که توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۵ آزادراه‌های دولتی در کشور ساخته شده است، گفت: ۲۲ درصد از شبکه آزاد راهی کشور دولتی است و در حال حاضر ۳ آزاد راه از جمله آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی می‌توانند از مسافران عوارض دریافت کنند ، مابقی آزادراه‌های دولتی از مسافران عوارض دریافت نمی‌کنند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اظهار داشت: مرجع اصلی که اجازه می‌دهد آزادراه‌ها از مسافران عوارض دریافت کنند شواری اقتصاد است ، این در حالی است که آخرین مصوبه دریافت عوارض مربوط به مهر ماه ۱۳۹۳ است.
 
متولی تصریح کرد: آزادراه‌های مشارکتی که توسط بخش‌خصوصی ساخته می‌شود بعد از پایان دوره ۵ ساله احداث می شود و سازنده جهت دریافت اصل و سود سرمایه گذاری خود طی مدت ۱۸ الی ۲۱ سال اقدام به دریافت عوارض می‌کند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اظهار داشت: البته مسئولان دولتی و ناظران هرساله گردش مالی پیمانکاران این آزاد راه‌ها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل در دریافت عوارض تجدیدنظر می‌کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.