سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه خواجه نصیر مطرح کرد؛

دانشگاه‌ها با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی دارند

رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: هنوز ما با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی داریم و باید در این قسمت توجه زیادی داشت.

علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه یکی از چالش‌های پیش رو آموزش عالی گسترش بی رویه دانشجو در کشور است و این روند بدون کارشناسی همچنان ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: هنوز ما با کیفیت آرمانی آموزش عالی فاصله زیادی داریم و این هم خودش یکی دیگر از چالش‌های پیش رو آموزش عالی محسوب می‌شود و باید در این قسمت توجه بیشتری داشت.
 
رییس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نبود یک نظام مدون از تهدیدات این بخش به شمار می‌رود.
 
خاکی صدیق عنوان کرد: ما نمی‌توانیم تمامی آموزش عالی را ارتقا دهیم و باید در این زمینه چارچوب مشخصی داشته باشیم. برخی از دانشگاه‌ها را برای فعالیت در زمینه‌های ملی و بین المللی مشخص کنیم تا در این زمینه فعالیت کنند. ما حتی باید دانشگاه منطقه‌ای و محلی نیز احداث کنیم.
 
وی بیان کرد:باید توسعه‏ رشته‏‌های تحصیلی براساس نیاز جامعه باشد و این‏گونه نباشد که در رشته‏‌های مورد نیاز به اندازه کافی دانش‏ آموخته نداشته باشیم، ولی در رشته‏‌های غیر مورد نیاز با اشباع فارغ ‏التحصیلان دانشگاهی مواجه باشیم.
 
رییس دانشگاه خواجه نصیر یادآورشد: باید فرآیند آموزش عالی به گونه‌ای باشد که دانشجویان در طول تحصیل بتوانند استعداد‌ها و مهارت‌‏های خود را شکوفا کنند و برای جامعه مفید باشند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.