سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام‌های بزرگ فیزیکدان ایرانی در «سرزمین نخبگان»

مستند «سرزمین نخبگان» با موضوع زندگی و فعالیت‌های علمی چهره ماندگار فیزیک، دکتر مهدی گلشنی از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه «سرزمین نخبگان» به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی می پردازد؛ افرادی با هوش و استعداد خدادادی و شاید مساوی با دیگران اما با تلاش و پشتکار فراوان‌تر از دیگر همنوعان خود؛ و همین‌ها هستند که نخبگان جامعه خود می شوند و در داخل یا خارج کشور در سمت های بالایی به ایفای نقش اجتماعی خود می پردازند.

در این قسمت به زندگی دکتر «مهدی گلشنی»، دکترای فیزیک و فلسفه از دانشگاه برتلی آمریکا و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف و چهره ماندگار کشور پرداخته می‌شود.

مهدی گلشنی فیزیکدان و نظریه‌ پرداز ایرانی، پژوهشگر، مترجم، و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ این دانشمند ایرانی از برگزیدگان همایش چهره‌ های ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

ریاست دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، بنیانگذاری گروه «فلسفه علم» دانشگاه صنعتی شریف، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگ، سرپرستی گروه علوم پایه شورای عالی برنامه ریزی، عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و عضویت در انجمن استادان فیزیک آمریکا از دیگر سمت های دکتر گلشنی به شمار می روند.
 
از جمله آثار علمی او می‌توان به «تحلیلی از دیدگاه‌های فلسفی فیزیک‌دانان معاصر»، «قرآن و علوم طبیعت»، «از علم سکولار تا علمی دینی» و ترجمهٔ «فیزیک هالیدی ـ رزنیک» اشاره کرد.
 
محمد علی فارسی تهیه کننده و فاطمه سادات محمودپور کارگردان این مجموعه هستند.

«سرزمین نخبگان» شنبه 23 اردیبهشت ساعت 18:00 روی آنتن شبکه افق می رود.
 
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
من خودم پارسال یه روشی برا پیدا کردن سرعت امواج جاذبه ارائه کردم ولی اساتید فیزیک مسخره ام کردن و گفتن سرعت امواج جاذبه رو نمیشه بدس آورد چون نامحدوده ولی شش ماه نشده خارجیا سرعتشو پیدا کردن اگه ما زودتر دس میجنبوندیم به نام ما میشد مدارکشم دارم