سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت در نشست با نخبگان دانشگاه صنعتی اراک:

استان مرکزی جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست

وزیر صنعت در نشست با نخبگان و اساتید صنعتی دانشگاه صنعتی اراک گفت:استان مرکزی جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نعمت‌زاده  وزیر صنعت،معدن وتجارت  در نشست نخبگان و اساتید صنعتی دانشگاه صنعتی اراک بابیان اینکه به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی چهارمین سفرش به این استان است گفت:  معاون اول رئیس جمهور این وظیف برعهده من گذاشته و گفته است این   استان جزو استان های با ظرفیت کشور در حوزه صنعت هست .

 نعمت‌زاده افزود: طبق گزارش  مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی  رشد برق صنعتی این استان  در سال۹۵ نسبت به ۹۴  ده درصد افزایش یافته که از میانگین کشوربالاتراست و این درحالیست که متوسط رشدبرق استان مرکزی ۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: این را می توان در پاسخ به آنهایی که می گویند پیشرفت نیست به خوبی نشان داد که رشد چشمگیری اتفاق افتاده و قابلیت‌های خوبی در استان مرکزی وجود دارد.

 وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: در بخش صادرات بیش از خود صنعت کمبود داریم و در شاخه بازرگانی هم کسانی را نداریم که چنین بازاری را تولید و پیگیری کنند پس تنها مشکلات فنی نیست.

وی خاطرنشان کرد : در عقد قراردادهای خودرویی دقت کرده‌ایم تا هم صادرات، هم کیفیت و هم جمیع لحاظ در آن دیده شود، خوشبختانه دولت و به ویژه رئیس جمهور برای رفع کردن تحریم‌ها انرژی گذاشته‌اند و چندین شبانه روز به صورت آنلاین با بازرگانان در تماس بودند تا این ارتباط برقرار شود و نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم که فضا برای صنعتگران باز شده است.

نعمت زاده  اضافه کرد: نخبگان کشور امروز یاد گرفته‌اند که سرمایه این کشور هستند و باید به کشور خود باز گردند؛ و نباید اجازه دهیم نخبگان ما را ببرند.

نعمت‌زاده  افزود: بنده 12 میلیارد دلار تسهیلات از خارج تسهیلات فاینانس گرفته‌ام که نه با تضمین بانک و نه تضمین جای دیگری است بلکه به سبب اعتمادی بوده که خود ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت هپکو که با مشکل مواجه بود در صحبتی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم گفتند با آلمان برای قراردادی صحبت کرده‌اند که بیایند و به ساخت ماشین‌آلات بپردازند و صادرات را توسعه دهند آیا قبلا هم این گونه بود؟ نباید درها را ببندیم، باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.