سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جای خالی درس اخلاق حرفه‌ای در سرفصل‌های دانشگاه‌های توانبخشی

توانبخشی که با افراد کم توان، ناتوان و در برخی از عرصه ها با عموم افراد در ارتباط است نیازمند آگاهی از اخلاق حرفه ای است و جای درس اخلاق حرفه ای در دروس توانبخشی خالی است.

نگین مرادی عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: گفتار درمانی رشته ای است که بدون جراحی و دخالت دارو به رفع اختلالات گفتار، زبان و بلع می پردازد اما متاسفنه علیرغم ارتباط با بیماران، درمانگران از اخلاق حرفه ای در قالب متون آموزشی اطلاعی ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: نبود درس اخلاق پزشکی در سرفصل های آموزشی مقطع کارشناسی گفتاردرمانی از موضوعاتی است که در دانشگاه اهواز بسته آموزشی اخلاق حرفه ای تهیه شده است و امیدواریم با حمایت انجمن گفتاردمانی و وزارت بهداشت شاهد تعمیم آن در دانشکده ای توانبخشی باشیم.

مرادی رعایت اخلاق حرفه ای در توانبخشی، رعابت مقررات آموزش بالین، منشور حقوق بیمار، تصمیم گیری اخلاقی در مداخلات گفتاردرمانی و سایر موارد را از عناوین درس اخلاق حرفه ای دانست.

وی گفت: دانشجویان گفتاردرمانی در مقطع کارشناسی در کارورزی ها با رویکردها و موضوعات گوناگون مواجه می شوند که تصمیم گیری در این موارد نیازمند آگاهی اخلاق حرفه است که خوشبختانه طراحی بسته اخلاق آموزشی انجام شده است.

مرادی افزود: طراحی بسته آموزشی اخلاق حرفه ای از ضرورت های دروس توانبخشی و پزشکی کشور است که در رشته گفتار در طرح پژوهشی انجام شده در دانشگاه اهواز بزودی شاهد ارائه این درس در واحدهای دانشجویان گفتاردرمانی خواهیم بود.

وی گفت: منشور حقوق بیمار از موضوعاتی است که در جریان بداحوالی و سردرگمی بیماران در بیمارستان ها مورد توجه قرار نمی گیرد که با آگاهی این موارد به مراجعین و درمانگران می توانیم شاهد تحولات خوبی در عرصه سلامت کشور باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.