سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا اطرافیان رهبر کره شمالی همواره "دفتر به دست" هستند؟! + تصاویر

انتشار خبرهای مختلف درباره کره شمالی و وضعیت رفتارهای عجیب و پیچیده رهبر این کشور و همچنین وضعیت زندگی مردم آن ، این روزها به موضوعی مهم در سطح جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ، یکی از رفتارهای دولتمردان کره شمالی که همه روزه در تصاویر و فیلم های مرتبط با رهبر کره شمالی دیده می شود و مورد توجه بسیاری قرار گرفته ، یادداشت برداری با شور و حرارت از سخنان کیم جونگ اون است.

به این ترتیب در تصاویر و فیلم ها دیده می شود که همیشه کسانی در اطراف رهبر کره شمالی گفته هایش را می نویسند ، اما این کار آنان چه حکمتی دارد؟

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علاوه بر سخنرانی های رسمی و طولانی هنگام بازدید از یک مدرسه، کارخانه، مزرعه یا مکان نظامی و غیره ممکن است جملاتی کوتاه به زبان بیاورد که اطرافیان او خود را موظف می دانند اینگونه سخنان را یادداشت کرده و بعدا به عنوان راهنما از آن استفاده کنند و در واقع هر کلمه ای که می گوید ، نوشته می شود.

اطرافیان کیم که اکثرا افسران بلند پایه و مسئولان دولتی هستند، همیشه دفتری به دست دارند و هر کلمه ای که از دهان کیم خارج می شود را یادداشت می کنند.

جیمز گریسون استاد دانشگاه شفیلد انگلیس و کارشناس امور کره می گوید : سنت " دفتر به دستان " را کیم ایل سونگ پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی در دهه پنجاه قرن گذشته مرسوم کرد. 

گریسون در مصاحبه با پایگاه بی بی سی گفت: این سنت با هدف نشان دادن رهبر کره شمالی به عنوان "راهنمای مردم" مرسوم شد؛ بنابراین معاونان، مشاوران و اطرافیان رهبر این کشور باید هر کلمه ای که از کیم جونگ اون می شنوند ، بنویسند.

تلویزیون ملی و خبرگزاری دولتی کره شمالی تصاویر نوشتن کلمات رهبر این کشور را پخش می کند تا به مردم نشان بدهد که وی از اطلاعات فراوان و فهم و درک فراوانی در امور مختلف برخوردار است.

مساله جالب اینکه آنچه معاونان رهبر کره شمالی می نویسند، در هیچ رسانه ای منتشر نمی شود! 







انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.