سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تفاهم‌نامه ‌بین ایران و عربستان "تامین امنیت" به‌ صراحت آمده است/ با توجه به فضای سیاسی بین ما و عربستان نباید بهانه دست آنها بدهیم

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در تفاهم‌نامه امضاشده بین ایران و عربستان موضوع امنیت به‌صراحت آمده است گفت: با توجه به فضای سیاسی که بین کشور ما و عربستان هست نباید بهانه به دست آن‌ها بدهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حمید محمدی عصر امروز در گردهمایی منطقه‌ای کارگزاران حج تمتع سال 96 مدیران، معاونان و عوامل اجرایی کاروان‌های قم و کاشان در سالن جلسات اداره کل حج و زیارت استان برگزار شد، با اشاره به تفاوت‌های حج امسال نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: مراجع عظام تقلید تأکید بر باز شدن مسیر حج داشتند اما برخی مسائل به‌سختی برای مردم قابل‌قبول است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان ارشد نظام، زمینه حضور حجاج ایرانی در عربستان ایجاد شد درحالی‌که شرایط ما با عربستان بسیار متفاوت بود و باید مسیر حج جدای از روابط پیگیری می‌شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز امیدواری از اینکه در حج امسال هیچ رابطه سیاسی با عربستان نخواهیم داشت، بیان کرد: امسال 500 هزار نفر به ظرفیت حجاج کشورهای مختلف افزوده‌ شده است و این درحالی‌که است که نزدیک به 35 درصد نیز به ظرفیت حجاج ایرانی اضافه‌شده است.

محمدی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه امضاشده بین ایران و عربستان موضوع امنیت به‌صراحت آمده است، تصریح کرد: برخی به دنبال افزایش اختلافات بین ما هستند، همچنین با توجه به فضای سیاسی که بین کشور ما و عربستان هست نباید بهانه به دست آن‌ها بدهیم.

وی بیان کرد: به علت بالا بودن سن زائران، اطلاعات زائران در مچ‌بندهایی که از سوی مجموعه‌های داخلی کشور تهیه‌شده، جمع‌آوری کرده و با نزدیک کردن موبایل به آن‌ها می‌توانیم به مشخصات آن‌ها دسترسی پیدا کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه حجاج نباید تلبت و لب تاب همراه داشته باشند، افزود: هتل‌های اطراف مسجدالنبی وضعیت مطلوبی ندارند، به همین دلیل باید وضعیت متفاوت هتل‌ها و پروازها برای حجاج توضیح داده شود.

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.