سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

خرید بیش از 35هزارتن گندم از کشاورزان

از ابتدای فصل خرید تضمینی تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندمکار کرمانشاهی خریداری شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت:از ابتدای فصل خرید تضمینی تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کگندمکار کرمانشاهی خریداری شده است .

رحیمی گفت : از ابتدای فصل خرید گندم در سال 96 تا کنون بیش از 35 هزار و 194 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به ارزش تقریبی 457 میلیارد ریال ، خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد .

وی ادامه داد : در استان کرمانشاه به منظور رفاه حال گندمکاران عزیز تعداد 70 مرکز خرید تضمینی شامل 7 مرکز دولتی ، 39 مرکز سیلوی بخش خصوصی و 24 مرکز مباشر تعاون روستایی در نظر گرفته شده است .

وی همچنین در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیزبیان کرد :17 مرکز خرید تضمینی کلزا در استان تجهیز و آماده خدمت رسانی می باشند و تا کنون بیش از 78 تن کلزا به ارزش 2 میلیارد ریال از کلزا کاران شهرستانهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری و به کارخانه فرآوری دانه های روغنی استان تحویل داده شده است .

رحیمی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز اظهار داشت : در خصوص خرید تضمینی کلزا تا کنون 30 درصد مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است و در خصوص خرید تضمینی گندم نیز با هماهنگی های به عمل آمده بزودی پرداخت به کشاورزان صورت می گیرد .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 ، در پایان از کشاورزان زحمت کش استان خواست تا از برداشت زود هنگام گندم و کلزا و با درصد رطوبت بالا خودداری نمایند چرا که در صد رطوبت بالا باعث ایجاد قارچ و آفات انباری در زمان ذخیره سازی می گردد و افزود : از کشاورزان مناطق سرسیری استان نیز میخواهیم تا همچنان با موج دوم پوره آفت مضر سن گندم مبارزه نمایند

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.