سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ;

اجرای پروژه های آبخیز داری در استان ایلام

پیری از اجرای عملیات پروژه های آبخیز داری در استان ایلام خبر داد.

پیری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، تولید آب، بهره‌برداری مناسب از منابع آبی و خاکی، کاهش خسارات سیل و احیاء پوشش گیاهی خواهد داشت و آبخیزداری یک کار زیرساختی مهم برای تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است که هرساله  به طور مداوم انجام می دهیم.

پیری افزود:در قالب حوزه آبخیز داری تمام فعالیت های مربوط به این حوزه اصلاح و توسعه نهال کاری بذر پاشی کپه کاری، چاله های فلسی همگی بیولوژک هستند همچنین احداث سازه ی سنگین ملاتی ،کاویون بندی و خشکه چین ،فعالیت پیشگیری از حریق ،آبخوان داری مکانیکی اند که همراه با فعالیت های آموزشی و ترویج برای بهره برداران و صاحبان در حوزه های آبخیز در حال انحام است.

وی دامه داد:برای اجرای پروزه های آبخیز داری  اعتبار 18 میلیارد در نظر گرفته شده  وتاکنون با پیشرفت 40درصدی همراه بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:14حوزه آبخیز مصوب برای اجرای طرح های آبخیز در قالب صندوق توسعه ملی انتخاب شده و این پروزه ها در قالب این 14حوزه انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/با

آغاز عملیات پروژه‌های آبخیزداری در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.