سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئله اول/ 23

اکرمی: مخالفت ما با رژیم صهیونیستی، به‌دلیل اقدام ظالمانه غصب سرزمین فلسطین است/ برخی کشورهای عربی موافق صهیونیست‌ها هستند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مخالفت ما با رژیم صهیونیستی به دليل غصب سرزمين فلسطين است که اقدامی ظالمانه بوده و از حمايت آمريكا، انگليس و فرانسه برخوردار است.

سيد رضا اكرمى عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهميت فلسطين در دنياى اسلام اظهار داشت: مسئله فلسطين و مسجد الاقصى ریشه قرآنی و تاريخی دارد.

وى افزود: زمانى مسجد الاقصى قبله اول مسلمين بود و مسلمانان ١٧ رکعت نماز خود را به‌سوى این مکان مقدس می‌خواندند.

اكرمى ادامه داد: مسجدالاقصى زادگاه بسيارى از پيامبران الهى بوده و به تعبير قرآن جايگاه مباركى شناخته می‌شود، از اين جهت مورد تكريم و احترام مسلمانان است.

این عضور جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حمايت كشورهاى غربى از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائيل ربطى به مسجد الاقصى و فلسطينى ها ندارد، اين رژيم، رژيم غاصبى است كه حدود ٧٠ سال قبل فلسطين را غصب و برخى از يهوديان كشورهاى ديگر را در آنجا جمع كرد.

وى تصريح كرد: از زمانى كه صهیونیست‌ها روى كار آمدند جز خيانت، خونريزى، ظلم و غارت خاصيت ديگرى نداشته‌اند، هم‌چنين غرب يك غده سرطانى را در فلسطين بوجود آورد تا ميان مسلمانان و غير مسلمانان تفرقه و اختلاف ايجاد كند و هر روز غزه ، لبنان و سوريه و... را مورد حملات خود قرار دهد.

اكرمى خاطر نشان كرد: مخالفت ما با رژیم صهیونیستی به دليل غصب سرزمين فلسطين است که اقدامی ظالمانه بوده و از حمايت آمريكا، انگليس و فرانسه برخوردار است.

وی بيان داشت: همه كشورهاى عربى در سالهاى اوليه با اسراييل مخالف بودند و رابطه اى با آن نداشتند، اما به‌تدریج مصر با اين رژيم رابطه برقرار كرد و اخيرا نیز عربستان به برقرارى ارتباط اقدام کرده است، اما در میان كشورهاى عربى تنها برخى از آنها با صهیونیست‌ها موافق هستند.

انتهاى پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.