سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

افول صنعت قالبسازی در سایه بی توجهی دولتمردان

عضو سابق هیئت مدیره تعاونی قالبسازان ایران گفت:واردات بی رویه از کشور چین ،پشت قالبسازان را به خاک مالیده است.

حسن عمادی عضو سابق هیئت مدیره تعاونی و جامعه قالبسازان ایران دگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:عملا دیگر قالبسازی بعنوان یک حرفه اقتصادی جایگاه سابق را ندارد و این امر بدلیل واردات بی رویه از کشور چین اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود:قیمت تمام شده محصولات ما در بخش قالبسازی با قیمت محصولات چینی قابل رقابت نیست، زیرا آنها از امکانات بالقوه و حمایت های بی دریغ دولتی برخوردارند اما در کشور ما هنوز توجه لازم به صنعت قالبسازی که صنعت مادر بحساب می آید ،نشده است.

عمادی با بیان اینکه بیش از 80 درصد تولیدات صنایع دیگر از طریق قالبسازی تامین می شود،تصریح کرد:متاسفانه هنوز شاهد اقدام عملی در جهت عمل به فرامین رهبری در حوزه ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل نبوده ایم.

این فعال صنعت قالبسازی تاکید کرد:برای نیل به هدف جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخلی بایستی زیرساخت های لازم از جمله سامانه اطلاعاتی جامعی فراهم شود.

وی اضافه کرد:سامانه جامع به این معناست که به چه میزان تولید کننده داخلی توانایی تولید دارد و برمبنای آن واردات انجام شود.

عمادی با اشاره به عدم توانایی نهادهای دولتی و اتحادیه ها ی مربوطه در جهت ارائه آمار، اذعان داشت:پیشنهاد من این است که سامانه ای تشکیل شود که میزان نیاز جامعه را بدرستی سنجیده و بعد با ارائه آماری از توانایی تولیدکننده داخلی ،میزان واردات به کشور سنجیده شود و بر اساس آن واردات انجام شود.

انتهای پیام/

رکود فراگیر در صنعت قالبسازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.