سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

رفع نگرانی کمبود کتب درسی دانش آموزان

دانش آموزان مازندران مهر امسال مشکلی برای تأمین کتاب‌های درسی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نقی شادمان دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت: برای جلوگیری از مساله کمبود کتاب‌های درسی دانش آموزان مازندران که سال‌های قبل رخ داده امسال تدابیر ویژه تری صورت گرفته است.

وی افزود: برای این منظور توزیع کتاب‌های درس دانش آموزان فنی و حرفه ای، پیش دبستانی و ابتدایی توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه و توسط این نهاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: هم اکنون از ۴۱ عنوان کتاب مقطع ابتدایی ۲۸ عنوان کتاب به تعداد یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۸ جلد تهیه و در انبار‌ها نگهداری شده است.

شادمان افزود: همچنین از ۲۷ عنوان کتاب دوره پیش دبستانی تمامی این عناوین کتاب‌های دانش آموزان مازندران تهیه و تامین شده است.

وی تعداد کتاب‌های این دوره از مقطع تحصیلی را ۱۹۷ هزار جلد کتاب اعلام کرد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران هزینه کتاب را یکی از موارد دریافت هزینه هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان ذکر کرد و گفت: برای پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم هزینه کتاب دانش آموزان به ترتیب ۱۴۳ هزار، ۱۵۴ هزار، ۱۹۶ هزار، ۱۹۹ هزار، ۲۰۷ هزار و ۲۴۶ هزار ریال است.

شادمان افزود: والدین دانش آموزان حتی خود می‌توانند با ورود به سامانه ثبت نام دریافت کتاب‌های درسی و پرداخت هزینه شخصاً برای این منظور اقدام کنند.

وی از تدابیر اضطراری برای تهیه و تامین کتاب‌های درس دانش آموزان مازندران خبرداد و گفت: برای این منظور ۱۰ درصد بیشتر از کتاب‌های مورد نیاز استان درخواست کتاب شد تا احیانا در صورت نیاز معلمان و یا موارد دیگر کمبودی رخ ندهد.
انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.