سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

بهره مندی 100 روستای اردبیل از نعمت آب آشامیدنی سالم‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل گفت: ۱۰۰ روستای اردبیل تا پایان سال از نعمت آب آشامیدنی سالم‌ بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن قنبری ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 500 میلیون دلار در کشور به اجرای طرح‌های آبرسانی شرب به روستاها تخصیص یافت که سهم استان اردبیل 29 میلیارد تومان بوده و پروژه‌های مختلفی برای اجرای طرح‌های آبرسانی سال گذشته اجرا کردیم.

وی افزود: امسال این بودجه به 300 میلیون دلار کاهش یافته ولی اقبال مد نظر برای استان اردبیل 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با این اعتبار 100 روستای استان در نقاط مختلف از آب آشامیدنی شرب بهره‌مند شده و طرح‌های آبرسانی در این روستاها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل گفت: 20 میلیارد تومان نیز به جز این اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی 18 روستای بخش موران گرمی تخصیص یافت که سرجمع 38 هزار نفر از مردم روستاهای استان اردبیل در قالب اجرای طرح آبرسانی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

قنبری بیان کرد: شهرستان اردبیل و سرعین در این طرح دارای دو مجتمع آبرسانی هستند که سرجمع 6 روستا با جمعیت بیش از 6 هزار و 800 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد و در کنار شهرستان‌های اردبیل و سرعین مشگین‌شهر در این طرح دارای 2 مجتمع آبرسانی است که با تکمیل آن‌ها بیش از 8 هزار نفر از مردم روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهرستان نیر با یک مجتمع و تحت پوشش قرار دادن 10 روستا جمعیت بالغ بر یک هزار و 800 نفر و شهرستان کوثر نیز با یک مجتمع و نمین با دو مجتمع آبرسانی با جمعیت بیش از 2 هزار نفر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح‌های آبرسانی در استان اردبیل از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل افزود: در شهرستان پارس‌آباد دو مجتمع بزرگ آبرسانی با 36 روستا در قالب این طرح احداث و به بهره‌برداری می‌شود که 7 هزار و 367 نفر در مجموع در قالب این طرح‌ها از شهرستان پارس‌آباد از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیزاده
۱۹:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
روستای لنج آباد مشگین شهر با داشتن چشمه ههای متعدد در دویست متری روستا آب آشامیدنی کافی ندارد و آب لوله کشی شده موجود کفاف روستا را نمی دهد مسئولین خواهشاً رسیدگی فرمایند.