سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مواد غذایی فله‌ای منشاء بیماری‌های مختلف گوارشی

رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مواد غذایی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود از کیفیت بالای بهداشتی برخوردار نیستند.

محمدحسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: موادغذایی که به صورت فله‌ای در برخی از رستوران‌های کشور ارائه می‌شود از نظر بهداشتی مورد تأیید نبوده و کیفیت آنها بطور کلی مناسب نیست.

وی بیان کرد: مکان و طرز تهیه مواد فله‌ای بطور کامل مشخص نبوده و همین مسئله سبب می‌شود که بهداشت این مواد غذایی زیر سؤال برود و استانداردهای آن کاهش یابد.

رئیس انجمن صنایع غذایی ادامه داد: برخی از مواد غذایی فله‌ای مجوزهای لازم بهداشتی و پروانه‌های بهره‌برداری را ندارد و همین مسئله باعث شده تا سالم بودن این مواد غذایی زیر سوال برود که مردم بهتر است از مصرف اینگونه مواد به صورت فلّه‌ای جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: موادی که به صورت فله‌ای ارائه می‌شود از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به طبع پروانه‌های بهداشتی و مجوز‌های سازمان غذا و دارو را ندارد که همین مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلف در بین افراد مصرف کننده می شود. 

عزیزی تأکید کرد: مواد غذایی فله‌ای ممکن است در محیطی غیربهداشتی و  آلوده به انواع میکروب‌ها بسته‌بندی شود که همین مسئله سبب مسمومیت‌های مختلف در بین افراد مصرف‌کننده می شود.

وی تصریح کرد: در اثر مصرف مواد غذایی فله‌ای غیربهداشتی بیماری‌هایی مانند اسهال و مسمومیت‌های مختلف گریبانگیر مردم می شود که علت اصلی آن آلوده بودن این مواد به سموم شیمیایی و فلزات است که این مسئله باعث ایجاد ناراحتی‌های گوارشی در دراز مدت در بین افراد مصرف‌کننده شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی یادآور شد: وظیفه نظارت بر وضعیت محصولات خوراکی غذا فروشی‌ها بر عهده بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است که در صورت رویت محصولات بدون تاریخ با بسته بندی‌های نامعتبر در غذا فروشی ها، با افراد خاطی برخورد قانونی شده و محصولات معدوم می‌شود.

انتهای پیام/

 

موادغذایی فله ای از استانداردهای لازم برخوردار نیستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.