سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ایدز در کبودراهنگ

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از بیماری ایدز در کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و همچنین بیماری ایدز روز گذشته با همکاری اداره ورزش و جوانان، مرکز فنی و حرفه ای و اداره بهزیستی شهرستان با حضور ورزشکاران و جوانان در محل سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد.

سلطانی مدرس سازمان بهزیستی شهرستان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را مبارزه با اثرات سوء مواد مخدر و آشنایی جوانان با مسائل و مشکلات مختلف اعتیاد دانست و در راستای آگاه سازی جوانان در مقابله با مشکلات جامعه در این خصوص مطالبی بیان شد. وی با معرفی انواع مخدر های رایج، جنبه های اعتیادآور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود: مواد اعتیاد آور به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است.

بخش دوم این کارگاه نیز به اطلاع رسانی بیماری ایدز اختصاص داشت. مدرس ابتدا به تاریخچه این بیماری و شیوه انتقال آن در سطح جهان و این نکته که این بیماری به سرعت در حال گسترش است پرداخت. وی در ادامه گفت: بیماری ایدز یک بیماری قابل کنترل و پیشگیری است در صورتی که با آن به شیوه ای علمی و منطقی برخورد شود؛ در پایان‌ راههای انتقال و عدم انتقال این ویروس به بدن توضیح داده شد.

انتهای پیام/ ش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.