سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضرورت تعیین سقف برای دفترچه‌های بیمه/ کاهش هزینه های سلامت در گرو پرهیز از اسراف دارو

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باید سقفی برای دفترچه‌های بیمه جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت در نظر گرفته شود.

ایرج حر‌یرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: باید سقفی برای دفترچه‌های بیمه جهت جلوگیری از اسراف دارو و تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت در نظر گرفته شود تا مردم دارویی اضافی از پزشک معالج خود درخواست نکنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی اوقات موارد نظام ارجاع به درستی به کار گرفته نمی شود و برخی بیماران به جای مراجعه به پزشک عمومی و یا خانواده بدون هیچ دلیلی به پزشک متخصص برای درمان بیماریشان مراجعه می‌کنند.

حریرچی‌ تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد بیماران بی جهت از آزمایش و عکسبرداری‌ استفاده می کنند که همین امر سبب می‌شود تا هزینه‌های اضافی بر کشور تحمیل شده و منابع حوزه سلامت محدود شود.

وی گفت: سقف گذاشتن برای دفترچه‌های بیمه برای جلوگیری از اسراف مصرف دارو و کاهش هزینه‌های حوزه بهداشت انجام می شود و این کار هیچ تناقضی با ارائه خدمت مناسب به مردم ندارد.

حریرچی‌ یادآور شد: سقف گذاشتن برای دفترچه‌های بیمه نه تنها هیچ خدشه‌ای به سلامتی مردم و بیماران وارد نمی‌کند بلکه جلوی مصرف داروهای متعدد توسط بیماران را می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.