سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

سرنوشت فیلم های توقیفی مرداد ماه مشخص می شود

از نظر من و رئیس سازمان سینمایی مجوز صدور اکران برای فیلم های توقیفی، تنها به معنی بازبینی و بازنگری است ولی ما مرداد ماه همه فیلم های توقیفی را تعیین تکلیف میکنیم.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان  در جمع خبرنگاران در خصوص این سوال که اگر در وزارتخانه پست دیگری به شما پیشنهاد شود وزارت را انتخاب میکنید یا پست جدید را، گفت: این در وظیفه شخص رئیس جمهور است و باید از هر گونه گمانه زنی پرهیز کرد، رئیس جمهور شخصا با شناختی که خودشان دارند همکارانشان را در کابینه انتخاب می کنند.

وی افزود: همه کسانی که در کنار رئیس جمهور هستند آرزوی توفیق و موفقیت او را برای توسعه در این سرزمین دارند و ما چه در دولت باشیم و یا  چه نباشیم، یاری برای رئیس جمهور خواهیم بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:تقاضا میکنم اصحاب رسانه فضای یک ماه آینده را آرامش و ثبات قرار دهند و بدانید که هیچ کس جز او تصمیم گیرنده نخواهد بود. من هم در کنار رئیس جمهور خواهم بود و در هر سمتی که او صلاح بداند، خدمت خواهم کرد. 

صالحی امیری درمورد نتیجه فیلم های توقیفی اظهار داشت: من تاکید کردم که مبنای رسیدگی و تعیین تکلیف، تایید همه فیلم ها نیست و مبنای فیلم های توقیفی بر این اساس است که اگر بازبینی شود و یا اگر قرار بر اصلاح است، اصلاح شود و مجوز اکران به آن ها داده شود و اگر امکان اصلاح ندارند، تعیین تکلیف شوند و بلاتکلیفی را در حوزه آثار توقیفی پایان دهند و از نظر من و رئیس سازمان سینمایی مجوز صدور اکران برای فیلم های توقیفی، تنها به معنی بازبینی و بازنگری است ولی ما مرداد ماه همه فیلم های توقیفی را تعیین تکلیف میکنیم.

وی عنوان کرد: اکران نشدن فیلم ها در حوزه هنری و تحریم اکران در صلاحیت شورای صنفی است و وزارت ارشاد مداخله مستقیم ندارد اما توصیه میکنیم که فضای سینما باید در اختیار جامعه بزرگ سینمایی قرار بگیرد و با مرز بندی و خط کشی ها مخالفیم که این موضوع باید در چارچوب شورای صنفی حل و فصل شود و ما دخالت مستقیم در این حوزه نخواهیم کرد. 

وزیر ارشاد درمورد تغییر اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش توضیح داد: این مسایل تخصصی سازمان سینمایی است که اجازه دهید رئیس سازمان سینمایی با مطالعه به تشخیص برسد و ما در هر شرایطی بهترین ها را برای این کار انتخاب خواهیم کرد که در این خصوص حیدریان بهترین تصمیم را به نفع سینمای ایران خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.