سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تماسهای غیر اورژانسی در شهرستان نطنز

48درصد تماس‌های ورودی به اتاق فرمان 115 نطنز، غیر اورژانسی بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در بهار امسال، 7 هزار و 23 تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز برقرار شد که 48 درصد از این تماس‌ها، بدون پاسخ یا مزاحمت بودند.

 غفور راستین اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد 7 هزار و 23 تماس با اتاق فرمان 115 شهرستان نطنز برقرار شد که از این تعداد، 3 هزار و 375 تماس، بدون پاسخ یا مزاحمت بوده است همچنین در این مدت، 843 مأموریت فوریت‌های پزشکی شامل 548 مأموریت شهری و 275 جاده‌ای در این شهرستان انجام شد که در مجموع این مأموریت‌ها، 685 نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، به بیمارستان منتقل و 409 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام شده در سه ماهه امسال در شهرستان نطنز، 293 مورد تصادفی شامل 133 شهری و 160 جاده‌ای و 530 مورد غیر تصادفی شامل 415 شهری و 115 جاده‌ای بودند.

وی تصریح کرد: در این مدت، بیشترین موارد مأموریت‌های غیر تصادفی در نطنز، با 95 مورد مربوط به بیماران قلبی، 47 تنفسی، 29 مورد مسمومیت، 29 مورد سقوط و 27 مورد مصدومان ناشی از حوادث کار بوده است.

راستین با اشاره به وقوع 6 حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان نطنز گفت: شهرستان نطنز در شمال اصفهان و ۱۴۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد که در مرکز فلات ایران و دارای جاذبه‌های گردشگری، توریستی و زیارتی و محل گذر آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان و ترانزیت تهران - جنوب و راه‌آهن تهران جنوب و تهران - اصفهان است و حدود ۳۰۰ کیلومتر حوادث جاده‌ای را پوشش می‌دهد.

 فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز با برخورداری از ۴ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۴ آمبولانس فعال و ۲ آمبولانس رزرو و تعداد ۳۰ نفر پرسنل به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات به بیماران و مصدومان اورژانسی است.

 

 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.