سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان:

ضعف در فرهنگ کار استان لرستان

حمزه لویی گفت: فرهنگ کار در استان لرستان ضعیف است و باید تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ کار در استان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمزه لویی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان،گفت: ٢١٨ هزار نفر بیمه شده اصلی در سطح استان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند که با احتساب عائله تحت تکفل آنان قریب به ٦٢١ هزار نفر از خدمات متنوع این سازمان بهره می برند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: فرهنگ کار در استان لرستان ضعیف است و باید تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ کار در استان صورت گیرد.

وی افزود: ٤٣ هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می کنند که ماهانه بیش از ٥٠٠ میلیارد ریال تحت عنوان مستمری به آنان اعم از بازنشسته، همسر بازمانده، از کار افتاده کلی و خانواده های آنان پرداخت می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، هنگامی سکان هدایت کشور را در دست گرفت که شرایط برای مردم بسیار بحرانی بود، ابراز امیدواری کرد: با تکرار اقتصاد مقاومتی، بسیاری از مشکلات پیش روی مردم استان برداشته شود.

حمزه لویی با اشاره به میزان مطالبات تامین اجتماعی لرستان گفت: مطالبات ما از شهرداری ها، صنایع نساجی و کارخانه سیمان دورود ۳۲۰ میلیارد تومان است و امیدواریم در سال جاری، بدهی ۳۵ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از شرکت پارسیلون نیز وصول شود.

وی در ادامه پوشش بیمه ای خبرنگاران را بسیار ضروری دانست و گفت: خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود اما تا به حال از طرف سازمان تامین اجتماعی، در این خصوص بخشنامه ای صادر نشده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان فرهنگ کار در استان لرستان را ضعیف ارزیابی و گفت: باید تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ کار در این استان صورت گیرد.

حمزه لوی با اشاره به حجم هزینه های مربوط به تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تامین اجتماعی در سال ٩٥ گفت: با توجه به گستردگی و جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی لرستان در سال گذشته قریب به ٧هزار میلیارد ریال در راستای تعهدات بلند مدت اعم از مستمریها و خدمات کوتاه مدت هزینه شده است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به منظور احیاء و تقویت کارگاه های بحران دار با یک رویکرد حمایتی از نیروهای مولد استان ٣٠١٤ مقرری بیمه بیکاری تحت پوشش داشته و ماهانه به آنان مقرری بیمه بیکاری پرداخت نموده است به طوریکه در سال ٩٥ بیش از ٣٥٥ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

انتهای پیام / د

فرهنگ کار در لرستان ضعیف است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.