سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

آیین‌های سوگواری شهادت امام صادق (ع) برپا می‌شود

آیین‌های سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (ع) در چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ۲۵ شوال المکرم سالروز شهادت مظلومانه و سراسر حزن و اندوه ششمین سپهر تابناک آسمان امامت و ولایت، رئیس مذهب شیعه و بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، آیین‌ها و مراسم سوگواری و عزاداری در چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

این مراسمات از عصر امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ۹۶ تا پایان فردا پنج شنبه در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه سراسر استان ادامه دارد.

سخنرانی، روضه خوانی و نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی با راه اندازی دسته جات عزاداری و توزیع نذورات مردمی، با شرکت پرشور اقشار مردم از برنامه‌های این روز است.

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند. پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر (ع) و مادر گرامیشان ام فروه بود. کنیه آن حضرت (ع) هم «ابو عبدالله» و لقبشان «صادق» است. دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۳۴ سال به طول انجامید. امام جعفر صادق (ع) در سال ۱۴۸ هجرى و در سن ۶۵ سالگی به دنبال توطئه منصور دوانیقى خلیفه ملعون عباسى در مدینه منوره مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در قبرستان بقیع در کنار قبر نورانی پدر و جدّ عزیز و عموی ارجمندشان حضرت امام حسن مجتبى (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.