سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

رونق کشت مجدد در جویبار

خزانه برنج برای کشت مجدد در جویبار آماده سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سلیمان حاتم نژاد مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: کشاورزان این شهرستان از دهه دوم تیرماه امسال اقدام به بذرپاشی در خزانه برای کشت مجدد برنج کردند که سطح قابل زیادی از زمین‌های این شهرستان را در بر می‌گیرد.


وی با بیان اینکه امسال ۴۸۵ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان تحت استرس خشکی قرار دارد و ۴۸ هکتار ر‌ها شده است. افزود: علیرغم توصیه‌هایی که کارشناسان مبنی بر عدم کشت مجدد برنج به دلیل بحران بی آبی و کم آبی داشتند، اما تهیه خزانه همچنان ادامه دارد.


مدیر جهاد کشاورزی جویبار از پیش بینی تولید ۵۷ هزار تن شلتوک در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت مطلوب برنج در شهرستان جویبار، برداشت این محصول از اواخر تیرماه در این شهرستان آغاز شده است.


حاتم نژاد افزود: این شهرستان دارای ۹ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی شالیزاری است که ۷ هزار و ۲۰۹ هکتار به ارقام محلی و ۲ هزار و ۵۴۳ هکتار دیگر به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.


وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۴ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم ارقام محلی و ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ارقام پرمحصول در هر هکتار، ۵۷ هزار تن شلتوک در کشت اول در این شهرستان تولید شود.


انتهای پیام/آ


آغاز کشت مجدد برنج در جویبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.