سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آغاز بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور + تصاویر

19 هزار دانش آموز در سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شیراز گفت: ۱۹ هزار دانش آموز برگزیده المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و استانی، از استان‌های مختلف کشور در این المپیاد حضور دارند.

وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان در ۷۰ رشته ورزشی در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: با حمایت دولت و مجلس از سال ۱۳۹۲ تاکنون بودجه ورزش دانش آموزی ۲۴ برابر شده است و قرار است که ۸۰۰ فضای عمرانی نیمه تمام تا پایان برنامه ششم توسعه به بهره برداری برسد.

محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بزرگترین مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر، همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقات که بزرگترین رویداد ورزشی دانش آموزان پسر کشور در سال ۱۳۹۶ است، بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در 4 رشته والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتسال با هم به رقابت می‌پردازند.

محمد جعفری ادامه داد: از این تعداد هزار و ۴۰۰ دانش آموز ابتدایی، هزار و ۶۸۰ دانش آموز دوره اول متوسطه و هزار و ۳۶۴ دانش آموز دوره دوم متوسطه هستند و در این رقابت‌ها ۳۲۴ تیم شامل ۱۰۸ تیم دروه ابتدایی، ۱۲۰ تیم دوره متوسطه اول و ۹۶ تیم متوسطه دوره دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت که تمام این تیم‌ها به صورت مدرسه قهرمان همگی قهرمانان استان‌های خود هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: از فارس ۱۶۴ دانش آموز شامل ۵۲ دانش آموز ابتدایی، ۵۶ دانش آموز متوسطه اول و ۵۶ دانش آموز متوسطه دوم حضور دارند.

محمد جعفری تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات ۲۸ کمیته تشکیل شده است و بیش از ۳۰۰ نفر به عنوان عوامل برگزاری این مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام/ن

رقابت دانش آموزان در ۷۰ رشته ورزشی در بزرگترین مسابقات دانش آموزان پسر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.