سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید دانش آشتیانی

در سال های 1330 تا 1332 او با تشکیل گروه های شیعیان همراه با شهید صادق امانی و شهید صادق اسلامی به مبارزات خود در رابطه با فدائیان اسلام ادامه داد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الا سلام دکتر غلامرضا دانش آشتیانی در سال ۱۳۰۹ در آشتیان به دنیا آمد. دروس حوزوی و دانشگاهی را باهم ادامه داد و در حوزه در حجره شهید بهشتی و دکتر مفتح اقامت داشت. پس از آمدن به تهران به شغل مقدس معلمی رو آورد و پس از آن به دانشکده الهیات راه یافته و تا اخذ درجه دکترا به این رشته ادامه داد.

در سال های 1330 تا 1332 او با تشکیل گروه های شیعیان همراه با شهید صادق امانی و شهید صادق اسلامی به مبارزات خود در رابطه با فدائیان اسلام ادامه داد. او یکی از بنیانگذاران گروه فرهنگی قدس بود و مدت 5 سال هم ودیریت دبیرستان جهان آرا را به عهده گرفت و تا سال 56 در سازماندهی این مؤسسه کارکرد و در سال 56 بازنشسته شد. ایشان به مردم مستضعف شدیداً عشق می ورزیدند و به آنها کمک می کردند.

تشکیل هسته های مطالعاتی نهج البلاغه، قرآن و احادیث و روایات از جمله کارهای ایشان بود. مبارزاتش را از همان دوران طلبگی شروع کرد و بارها توسط ساواک دستگیر و تعقیب شد. پیش از پیروزی انقلاب و در ۱۷ شهریور، دخترش محبوبه دانش، در جریان تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

او بعد از پیروزی انقلاب برای ایجاد تغییر و دگرگونی در مدارس ایرانی خارج از کشور به ترکیه و سپس امارات متحده عربی سفر کرد و در بازگشت، از طرف مردم تفرش و خلجستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت. حجت‌الا سلام دکتر غلامرضا دانش آشتیان در شامگاه هفتم تیر ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شادو بادش گرامی

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید دانش آشتیانی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.