سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح ساماندهی مبادلات مرزی در دولت تصویب شد/برخی از معابر کولبری و بازارچه‌ها غیر رسمی هستند

استاندار کردستان گفت: با توجه به مشکلات کولبران در استانهای غربی طرحی را برای ساماندهی مبادلات مرزی تهیه کردیم که اخیرا دولت آن را تصویب کرده است.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران، اظهار داشت: با توجه به مشکلات کولبران در استانهای غربی از دو سال گذشته طرح را برای ساماندهی مبادلات مرزی تهیه کردیم.

وی افزود: با کمک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این طرح را تکمیل و به دولت ارائه کردیم، دولت هم آن را در کمیسیون اقتصادی بررسی کرد  و اخیرا هم این طرح را به تصویب رساند تا به نوعی بتواند این مبادلات مرزی را قانونمند کند و به تولیدات داخل آسیبی وارد نشود.

زاهدی با بیان اینکه کلیات این طرح بدین صورت است که برای معابر بازارچه‌های مرزی خدماتی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: برخی از معابر کولبری و بازارچه‌ها غیر رسمی هستند و به همین دلیل نمی‌توان از اعتبارات عمرانی در آنجا هزینه کرد همچنین امکان ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی که در این معابر پیش از این وجود نداشت پس از تصویب این طرح امکان پذیر خواهد شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: براساس مصوبه دولت، گمرک در بازارچه‌ها مستقر می‌شود و کالاهای وارد شده را از نظر میزان و نوع آن مورد بررسی قرار می‌دهد همچنین ساکنان شعاع 20 کیلومتری مرزها هم مشمول این مصوبه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان 5 معبر برای کولبران در نظر گرفته شده، گفت: کولبران از سوی مرزبانی دارای مجوز و مدارک لازم هستند که در ساعت و معابر مشخص، کالاهای تایید شده را وارد کشور می‌کنند اما کسانی که خارج از این سیستم هستند، کارشان خلاف و غیر قانونی است.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.