سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آغاز برداشت بیش از یک هزار تن خیار در شهرستان خلخال

جانشین فرماندار خلخال از آغاز برداشت یک هزار و 350 تن محصول خیار از سطح مزارع و جالیزهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد قنبری، جانشین فرماندار خلخال افزود: در سال جاری میزان کشت و تولید خیار در این روستا بیش از سال گذشته بوده و با توجه به استفاده کشاورزان از روش های نوین کشت محصول خیار از جمله روش آبیاری نواری و تامین آب مورد نیاز این محصول پیش بینی می شود تا پایان کار برداشت یک هزار و 350 تن خیار مرغوب از سطح جالیزهای این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث سد معیشتی کشاورزی روستای گورانسراب و بزرگترین قطب تولید محصولات صیفی خلخال، کشت خیار در این روستا در آینده افزایش خواهد یافت، گفت: عملیات اجرایی پروژه سد معیشتی روستای گورانسراب با ظرفیت 250 هزار متر مکعب آب با هدف تامین آب اراضی کشاورزی 135 هکتار پایاب سد از چند سال پیش آغاز و تاکنون برای عملیات خاک برداری این پروژه بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

قنبری اظهار کرد: با تکمیل این پروژه زمینه شغلی برای بیش از 200 نفر از سیفی کاران این روستا فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این سد و خطوط انتقال آب 28 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین این سد تکمیل شده و امکان افزایش محصولات کشاورزی روستای گورانسراب به چند برابر فراهم و 160 میلیون ریال در هر هکتار به درآمد کشاورزان جالیزکار این روستا افزوده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: امسال 45 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت خیار اختصاص یافته که 35 هکتار آن در روستای گورانسراب واقع شده است.

هادی ذبیحی افزود: محصول خیار و گوجه فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه خلخال عرضه می شود.

وی گفت: کشت خیار از نیمه دوم اردیبهشت در خلخال آغاز شده و زمان مناسب برداشت آن نیمه دوم مرداد تا پایان شهریور است.

 

انتهای پیام/ح

اختصاص 45 هکتار از اراضی کشاورزی خلخال به کشت خیار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.