سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برخورد با حفاری چاه‌های غیر مجاز در شهرستان چادگان ضرورت دارد

اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چادگان باید برخورد قانونی با چاه‌های حفاری‌شده غیر مجاز و چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند برخورد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شهرستان چادگان اظهار داشت: با توجه به وضعیت زیست‌محیطی شهرستان و به‌ منظور حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها، ادارات حفاظت محیط‌ زیست، منابع آب و شبکه بهداشت شهرستان چادگان با نظارت بیشتر نسبت به واحدهای آلاینده منطقه، خصوصاً پساب خروجی آن‌هایی که به سمت رودخانه زاینده‌رود می‌ریزد، اقدام کنند.

 مهدی اسدپور گفت:در زمینه ساماندهی آب کشاورزی و آب شرب روستاها بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با هماهنگی امور منابع آب، جهاد کشاورزی و آبفار روستایی در رابطه با استفاده بهینه از آب فرهنگ‌سازی کنند تا با استفاده صحیح از این نعمت خدادادی همه مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چادگان باید برخورد قانونی با چاه‌های حفاری‌شده غیر مجاز و چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند، باشد.

اسدپور تصریح کرد: با توجه به بحران آب، پروژه انتقال آب از رودخانه زاینده‌رود به سمت «بن» در استان چهارمحال بختیاری متوقف شد و هیچ عملیاتی در راستای برداشت آب در این مسیر اقدام نخواهد شد.

اسدپور یادآور شد: برداشت آب ازرودخانه زاینده‌رود به صورت غیر مجاز صورت می‌گیرد که با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد شده است، این افراد با استفاده از موتور بنزینی و تراکتور از رودخانه به صورت غیر مجاز آب برداشت می‌کردند.

فرماندار شهرستان چادگان عنوان داشت: در شرایطی که تقریباً در همه جای کشور با بحران کم‌آبی مواجه هستیم همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان چادگان جهت حفاظت از منابع حیاتی باید بسیج شوند.

 

 

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.