سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آموزش‌های تخصصی عاملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور

معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ گفت: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیاز به بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی در کنار فعالیت‌های پژوهشی داریم.

سعید هاشمی‌ معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برنامه‌های آموزشی‌ جهاد دانشگاهی عنوان کرد‌: 2 دانشگاه و 6 مجموعه آموزش عالی داریم که از دستاوردهای مثبت محسوب شده و در آن مدلی طراحی شده که صرفا‌ً مطالب درسی وجود نداشته باشد و در کنار آن اقدامات پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی انجام شود.

وی ادامه داد: برخی فارغ‌التحصیلان مجموعه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی دانش فنی در پایان‌نامه‌های خود داشتند که منجر به تولید‌ دانش شد و یکی دیگر از موفقیت‌ها اخذ مجوز برای ایجاد دانشگاه فناوری‌های نوین پزشکی‌ است که از طریق وزارت بهداشت مجوز لازم دریافت شده است.

معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ گفت: در حوزه سلول‌های بنیادی‌ نیز پژوهش‌هایی انجام شده و به دنبال ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای هستیم‌ و تأکید جدی برای راه‌اندازی آن داریم.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی آموزشی تصریح کرد: آموزش‌های مجازی می‌توانند مکمل خوبی برای آموزش‌های حضوری باشند و با توجه به تصمیم‌های موجود در برنامه ششم توسعه‌ این نوع از آموزش‌ها نقش قابل توجهی دارند‌.

وی به آموزش‌های بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت سایر کشورها‌ برای آموزش بهره خواهیم گرفت و امیدواریم این توانمندسازی‌ در راستای استقلال و خودباوری کشور گام بردارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی‌ برای تحقق اقتصاد  دانش‌ بنیان و اجرای نقشه جامع علمی کشور نیاز به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی دارد یادآور شد: آموزش بازوی حوزه پژوهش بوده و تحقق اقتصاد دانش‌ بنیان جز با آموزش‌های تخصصی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

چگونگی تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.