سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگینامه شهید عباس حیدری

شهیدعباس حیدری پس از مطالعه در آثار معلم شهید شریعتی سعی نمود جوانان روستایی را به مكتب این متفكر بزرگ آشنا كند .

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید عباس حیدری در سال 1323 در یكی از روستاهای شیراز بنام جوادیه ( كوشك بی بی چه سابق ) در یك خانواده مستضعف به دنیا آمد .
دوران تحصیلات ابتدایی را در همان روستا گذراند و سیكل اول متوسطه را در یكی از مدارس قصرالدشت كه در شش كیلومتری شیراز قرار دارد ، به پایان رساند و بالاخره مدرك دیپلم را در سال 42 در دبیرستان ابوذر شیراز اخذ نمود . در سال 46 به عنوان تكنسین مخابرات در وزارت پست وتلگراف ، قسمت ماكرویو شروع به كار كرد .

شهید حیدری پس از شروع انقلاب در سال 42 به رهبری امام خمینی با آشنایی به خط حركت امام به تحقیق در زمینه های ایدئولوژیك روی آورد .


شهید معتقد بود كه برای شروع به آگاهی دادن مردم بایستی از جوانان روستایی شروع نمود ، چون این جوانان زمینه پذیرش افكار سالم را بیشتر دارند بیشتر صادق هستند.

شهید مبارزه اش را در همان روستایی كه در آن متولد شده بود ، آغاز كرد . پس از مطالعه در آثار معلم شهید شریعتی سعی نمود جوانان روستایی را به مكتب این متفكر بزرگ آشنا كند .


پس از چندی به وسیله ساواك مورد تعقیب قرار گرفته و از آن پس مبارزه اش شكل مخفیانه به خود گرفت . در سال 56 برای جلوگیری از مبارزاتش او را به بوشهر منتقل ساختند و ایشان بلافاصله فعالیتش را در آنجا ادامه داد . با تشكیل هسته های مقاومت و مطالعاتی ، در پیشبرد انقلاب اسلامی تلاش زیادی نمود .


رشته تخصصی وی مخابرات بود . در دوران اوج انقلاب نقش مهمی در جهت مخابره پیام های امام (ره)به شهرهای ایران و به خصوص قم ایفا نمود .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هنگام انتخابات مردم بوشهر با شناختی كه از وی داشتند او را به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برگزیدند و از آن پس با اعتقاد و علاقه كامل به خط امام (ره)، مبارزه اش در شكل و مرحله جدید در سنگری جدید ادامه یافت . تا اینكه در اثر انفجار بمب در دفتر مركزی حزب جمهوری اسلامی این میعادگاه پیروان خط امام در 7 تیر ماه 1360 ، به دست ایادی استكبار جهانی به سركردگی آمریكای جنایتكار به شهادت رسید و به آرزوی دیرینه اش دست یافت .

انتهای پیام /

بیوگرافی شهید عباس حیدری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.