سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

هزینه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های شهری

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان صرف ایجاد زیرساخت های شهری در مناطق شده است.

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شهرداری برای تأمین سرانه‌های خدماتی در برخی مناطق ناگزیر است تا املاک مسکونی را تملک کند و آن‌ها را به فضای سبز، آموزشی یا بهداشتی تغییر دهد تا سرانه مورد نیاز منطقه تأمین شود.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت های مورد نیاز در بافت های فرسوده از وظایف دولت است و شهرداری در یک دهه اخیر بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها در حوزه های مختلف شهری هزینه کرده است.

فتح اللهی تصریح کرد: 50 دفتر خدمات نوسازی در پایتخت به صورت رایگان فعالیت می‌کنند که به عنوان مجموعه‌هایی فنی، متخصص و متعهد هستند و دانش، تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار می دهند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران در مناطق مختلف اقدام به تأسیس مجموعه‌های ورزشی، مساجد، سرای محله و غیره کرده و دولت نیز پس از تصویب سند ملی مکلف است تا همپای شهرداری، مسئولیت تأمین بخشی از سرانه‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب، بهداشت و غیره را بپذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد تا برای تسریع در امر نوسازی بافت های فرسوده مدیریت هماهنگ، یکپارچه و پاسخگو در مقیاس شهری با محوریت مدیریت شهری به منظور هم راستاسازی، هماهنگی و هم افزایی نهادها و دستگاه های دخیل در فرآیند بازآفرینی و نوسازی محلات هدف با فعال کردن ستاد بازآفرینی و جلب مشارکت سازمان‌های درون و بیرون شهرداری و نهادهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، ایجاد شبکه های همکاری به منظور افزایش تعامل دستگاه ها و همچنین تعامل دستگاه ها با شهروندان انجام شود.

انتهای پیام/

تامین زیرساخت‌های شهری در بافت‌های فرسوده از وظایف دولت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.