سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدیدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مراحل اعطای کارت بازرگانی باید به بخش خصوصی واگذار شود

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به منظور کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد بهتر است که مراحل اعطای کارت بازرگانی به بخش خصوصی واگذار شود.

رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری  روند اعطای کارت های بازرگانی به بخش خصوصی موافق هستید یا خیر گفت: با نگاه تطبیقی به فرآیندهای اجرایی کشورهای منطقه و آسیای میانه می توان دریافت، از آنجایی که پروسه زمانی این فرآیندها بسیار زمانبر و پرهزینه است لذا انتظار می رود تا این عوامل به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به ترکیب سبد مدیریت اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر 84 درصد اقتصاد کشور به صورت دولتی اداره می شود درحالیکه سهم بخش خصوصی تنها 16 درصد است و این به معنای فاجعه ای برای کشور تلقی می شود و کارآیی اقتصادی در گرو کاهش تصدی گری های دولت است.

پدیدار با بیان اینکه کارت بازرگانی یک هویت است، عنوان کرد: از آنجایی که شناسایی فعالان اقتصادی برعهده اتاق بازرگانی بوده و مجریان پارلمان بخش خصوصی عموما افراد موجهی هستند پیشنهاد می شود تا تمام مراحل اعطای کارت بازرگانی به این بخش واگذار شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد:  تحقق این امر نه تنها به فعالیت های بخش خصوصی سرعت می بخشد بلکه از وظایف سنگین و فعالیت های زمانبر دولت می کاهد به همین منظور انتظار می رود تا دولت به منظور کاهش قیمت تمام شده کالاها و درنهایت افزایش بازدهی، بهره وری و انتفاع اقتصادی مردم شرایط را برای محقق شدن این مسئله فراهم کند.

انتهای پیام/

84 درصد اقتصاد کشور به صورت دولتی اداره می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.